22 Ekim 2008 Çarşamba

dikişsiz bebek yeleği

malzemeler:
nako bebe yünü, 3 numara şiş, 8 tane düğme. ( ölçüler 1-6 aylık bebekler içindir)

örülüşü:
*57 ilmekle başlayıp 5 sıra haroşa ördüm.

*iki kenarda 6'şar ilmek haroşa (düğme için ve kol kenarı),arada ki 45 ilmek ajur yaptım.

*ajurlar 16 sıra olunca ön yaka için orta bölüme(27 ilmek) 5 sıra haroşa ördüm. (57 ilmeğin, 6'sı kol kenarı haroşası, 9'u ajur için, 6'sı da yaka kenarı için ördüm).

*ortada ki 15 ilmeği ön yaka için kestim.

*yaka kenarındaki haroşalar 30 sıra olunca arka yakayı yapmak için 15 ilmek artırdım. şişte 57 ilmek oldu .ortadaki 27 ilmek, 5 sıra haroşa olacak şekilde örgüye devam ettim.

*arka yakanın 5 sıra haroşası bitince iki kenarda 6'şar ilmek haroşa, arada ki 45 ilmeği de ajur yaparak arka koltuğa kadar ördüm (başlangıçtan itibariyle kenarda 85 haroşa olacak).

*her iki baştan 18'er ilmek artırdım (ilmek sayım 93 oldu).

*iki baştan 24'er ilmek haroşa, aradaki 45 ilmek ajur olacak olacak şekilde 5 sıra haroşa ördüm.

*iki baştan 6'şar ilmek haroşa, aradaki 81 ilmek ajur olacak şekilde (koltuk altından başlayarak 32 sıra haroşa+son 5 sıra bütün ilmekleri haroşa örerek bitirdim).


ajurun yapılışı:
*ajuru kurmak için ilmek sayısı 9 ve 9'un katı + 2 ilmek olacak. birinci ilmeği kenar ilmeği olarak düz ördüm. ipimi öne alarak 3 ilmeği birlikte ters (haroşa) olarak ördüm (kestim). 1 ilmek oldu. ipimi arkaya geçirmeden 1 ilmeği düz ördüm. yine ipimi öne aldım 1 ilmeği düz ördüm. yine ipimi öne aldım 1 ilmeği düz ördüm (ipi öne alıp örme işini 3 defa yapmış oldum). ipimi şişe 1 defa doladım 3 ilmeği birlikte ters (haroşa) ördüm (başta yaptığım gibi). 4 ilmeği kesmiş, 4 ilmeği de artırmış oldum. şişte 10 ilmek oldu. 1tanesi baştaki kenar ilmeği, 9 tanesi ajurun ilmeği. 1. ajur bitmiş oldu. 2. ajura başlarken yine 3 ilmeği tersten keserek yeni ajura başlamış oldum. şişteki ilmekler bitene kadar aynı işlemleri yaptım. arka sırada bütün ilmekleri ters ördüm.
not:
*bu ajuru her yüz sırasında yapabilirsiniz veya birkaç sıra düz örüp tekrar bir sıra ajur yapabilirsiniz. arzu edenler ajurların arasında düz ilmekler de örerek (istenilen sayıda düz örgü +9 ilmek ajur + istenilen sayıda düz örgü gibi) değişik örgüler yapabilir.

Hiç yorum yok:

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger