20 Kasım 2009 Cuma

bisiklet yakalı ve burgulu gri hırka





malzemeler: 5 yumak alize (lanagold), 5,5 numara şiş. ölçüler 40-42 beden içindir.

arka: 9o ilmek başladım.
* etek ucuna 3 sıra çift lastik (1 düz, 1 ters olan lastikte düz ilmekleri örüp, ters ilmekleri örmeden ters olarak aldım. ipimi de aynı lastik örer gibi öne ve arkaya geçirdim) ördüm.
* lastiğin üstüne nohut örneğini (açıklaması örnek 13'de) yaptım.
* örgünün boyu 6 cm olunca ters örgü ve burgu yapacağım yerleri ayarladım.
* örgünün boyu 38 cm olunca şişin her iki tarafından 7'şer ilmeği koltuk için kestim.
* örgünün boyu olunca şişin her iki tarafından 8 + 9 + 8 (omuz) kestim.
* kalan 26 ilmeği de bir defa da keserek(arka yaka) örgüyü bitirdim.

ön: 54 ilmek başladım.
* etek ucunu arkanın aynısı olarak ördüm.
* ön lastik yerine etek ucuna ördüğüm nohut örneğini devam ettim.
* ters örgü, pirinç örgü ve burguyu arkaya uygun olarak koydum(resmin üzerine tıklandığı zaman görülüyor).
* örgünün boyu 38 cm olunca 7 ilmeği koltuk için kestim.
* örgünün boyu 50 cm olunca bisiklet yaka için ilmekleri sırasıyla 9 + 4 + 2 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 olarak kestim.
* örgünün boyu 58 cm olunca omuz için 9 + 8 + 9 keserek örgüyü bitirdim.

kol: 56 ilmek başladım.
* kol ucunu ön ve arkada ki gibi yaptım.
* şişin her iki tarafından aralıklı olarak artırarak ilmek sayımı 72 yaptım.
* kol uzunluğu 35 cm olunca şişin her iki tarafından önce 4'er kestim.
* sonra sırasıyla 12 tane 1'rer +2 tane 2'şer + 4 tane 3'er kestim.kalan 8 ilmeği de bir defa da keserek kolun örgüsünü bitirdim.

yaka: ön ve arkayı omuzlarından diktim.
* yakaya 82 ilmek taktım 3 cm olacak şekilde nohut örneği yaptım.
* 3 sıra çift lastik ördükten sonra örgüyü bitirdim.

dikilişi:yanları ve kol altlarını diktim.
* kolları yerlerine diktim.
* önün kenarlarına 91 ilmek taktım 3 sıra çift lastik ördüm.
* yakanın iki ucuna içten kanca dikerek hırkayı bitirdim.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

5- 6 yaş grubuna göre yardım istiyorum kaç başlamayın kesmelerde yardımcı olurmusunuz

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger