14 Ocak 2010 Perşembe

V yakalı , reglan kollu, klasik uzun hırka

malzemeler:5 yumak nako astra, 4 numara şiş, 3 düğme
* kol kenarlarına 4'er ilmekten burgu ördüm.
* burguları 2 sırada bir yaptım.
* koltuk altından omzuna kadar 18 burgu yaptım.
arka: etek ucuna 6 sıra ikili pirinç yaptım.
* etek ucundan koltuk altına doğru her iki yanından aralıklı olarak 1'rer ilmek kestim. 105 ilmek oldu.
*örgünün uzunluğu 52 cm olunca koltuk altından 4 + 1+1.....1 kestim (koltuk uzunluğun istenen .ölçüye gelmesi için arada bir kesme işlemini iki sırada bir yaptım).
* ortada kalan 25 ilmeği de bir defada keserek örgüyü bitirdim.
kol: ucunu arka kadar çift pirinç yaptım.
* aralıklı artırarak 60 ilmeği 84 ilmek yaptım.
* koltuk altından 4 + 1 +1 + 1......+ 1 ( arka koltuğa uygun) kestim.
* ortada kalan ilmek 15 olunca örgüyü bitirdim.
ön: etek ucunu çift pirinç ördüm.
* 6 ilmeğe ön bant olarak pirince devam ettim.
* aralıklı olarak bir kenarından 1'rer ilmek kestim. 57 ilmek oldu.
* örgünün uzunluğu 52 cm olunca koltuk altından 4 + 1 + 1 .....1 kestim (koltuk uzunluğu istenen ölçüye gelmesi için arada bir kesme işlemini iki sırada bir yaptım).
yaka: koltuğu kesmeye başlarken yaka için de pirinç örgünün yanından iki sırada bir 1'rer ilmek kestim.
* kol kesimi sıfırlandığı zaman yaka tarafında ki pirinç bantı10 cm daha ördüm(kol ve arka yakanın yarısına dikilecek).
dikilişi:bütün parçaları birleştirdim.
* düğmeleri yerine diktim.




Hiç yorum yok:

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger