27 Mart 2010 Cumartesi

dalgalı ajurdan bebek şapkası



hırkaya takım ördüğüm şapka da çok şık oldu. kızlarını süslemek isteyen annelerin çok hoşuna gidecektir. şapkayı ister kulaklıklı ve bağcıklı kullanın, isterseniz kulaksız olarak. bağcıklı şapkalar bebekler için daha kullanışlı olduğu için ben bağcıklı yaptım.
malzemeler:nako bebe yünü, 3,5 numara şiş.
1. sırada: 1 ilmeği ters ördüm + 8 ilmeğin her birini 2 defa düz örerek artırma yaptım(17 ilmek).
2. sırada: bütün ilmekleri ters ördüm.
3. sırada: *1 ters + 1 düz + ip önde olarak 1 düz ör (artırma) + ip önde 1 düz ör(artırma)*+ ------* arasını tekrar et + 1 ters (25 ilmek).
4. sırada: ilmeğin gelişine göre 1 düz + 5 ters ördüm (örgünün ön yüzünde 5 tersin ortasında ki ilmeğin iki yanında hep artırma yaptım).
5. sırada:*1 ters + 2 düz + ip önde olarak 1 düz + ip önde 2 düz* +------*arasını tekrar et + 1 ters (33 ilmek).
6. sırada ve örgünün tersinde ilmeğin gelişine göre düz veya ters ördüm.
7. sırada:*1 ters + 3 düz + ipi önde olarak 1 düz + ip önde 3 düz *+ --------*arasını tekrar et + 1 ters (41 ilmek).
9. - 11.- 13.- 15.- 17. sıralarda da arttırma yaptım.
9. sıra(49 ilmek) _ 11. sıra(57 ilmek) _ 13.sıra(65. ilmek) _ 15. sıra(73 ilmek) _17.sıra(81 ilmek).
19. sıra:1 düz + ipi öne al (artır) + 2 ilmeği birlikte düz ör(kes) + 17 düz + 2 ilmeği birlikte düz ör + ipi dola (artır) + *1 düz------*arasını tekrar et + 1 düz.
20. sırada ve örgünün tersi olan sıralarda: bütün ilmekleri ters ördüm.
21. sıra: 2 ters + *ipi öne al +2 ilmeği birlikte düz ör + 15 düz + 2 ilmeği birlikte ör + ipi öne al + 3 ters +* ipi öne al-------* arasını tekrar et + 2 ters
23. sıra: 3 düz+ * ipi öne al + 2 ilmeği birlikte ör + 13 düz + 2 ilmeği birlikte ör + ipi dola + 5 düz +* ipi öne al -------*arasını tekrar et + 3 düz.
25.sıra: 4 ters +* ipi öne al + 2 ilmeği birlikte ör + 11 düz + 2 ilmeği birlikte ör + ipi öne al + 7 ters +* ipi öne al --------* arasını tekrar et + 4 ters.
27.- 29. - 31. - 33. sıralarda da kesme ve artırma işlemlerine devam ettim.
35. sıra: 9 düz +* ipi öne al + 3 ilmeği birlikte ör ( 1 ilmek olacak) + ipi dola + 17 düz +* ipi öne al--------* arasını tekrar et + 9 düz.
36. sıra:ters ördüm.
ajurun örülmesi:
1.sıra: 7 ters +* 2 ilmeği birlikte ters ör + ip önde 1 düz ör( aynı örmeyi 2 defa daha yap) + ipi dola 2 ilmeği birlikte ters ör + 13 ters ör + *---------*arasını tekrar et + 7 ters ör.
2. -3. -4. sıraları örgünün gelişine göre düz veya ters ördüm.
5. sıra: 5 ters + *2 ilmeği birlikte ters ör + 2 ilmeği birlikte ters ör + ip önde 1 düz ör(aynı örmeyi 1 defa daha yap) + ipi dola 2 ilmeği birlikte ör + 2 ilmeği birlikte ör + 10 ters *--------* arasını tekrar et + 5 ters.
9. sıra: 2 ters + *2 ilmeği birlikte ters ör(aynı örmeyi 2 defa daha yap + ip önde 1 düz ör(aynı örmeyi 2 defa daha yap) + 2 ilmeği birlikte ör + 6 ters* +-------*arasını tekrar et + 2 ters.
13. sıra: 9. sıra gibi ördüm. ajur örmem bitti. bütün sıraları ters örerek 3 sıra haraşo ördüm.
* şapkayı kulaksız ve bağcıksız kullanmak icin sadece kenarından dikmeniz yeter.
şapkaya kulaklık yapmak için yanından 12 ilmek taktım.
* bütün sıralarda ters örerek haraşo yaptım.
* 2 sırada bir kenarlarından keserek ilmek sayımı azalttım.
* şapkanın arkasını diktim. kulaklığın ucuna bağcık taktım.

Hiç yorum yok:

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger