27 Mart 2022 Pazar

REGLAN KOLLU KREP KUMAŞ ESKİ BLUZUN YENİLENMESİ

Yıllar önce krep kumaş üzerine kanaviçe olarak işlediğim ve severek giydiğim beyaz bluzum eskimeye başlayınca işlenmiş bölümleri keserek poplin kumaş üzerine monte ettim . Bluzu kızıma göre yeniden diktim. Böylece hem yaptığım  işlemeler değerlenmiş oldu, hem de kızım yeni bir bluz sahibi oldu. Ayrıca annesi ile ayni bluzu giymenin mutluluğunu yaşıyor.

malzemeler: eski bluzdan kesilen işlemeler, poplin, makara, renkli koton kuka iplik( yaka ve kol kenarını  oyalamak için), ipe uygun tığ 

*poplin kumaştan bluzun  parçalarını biçtim.

* monte edilecek işlemelerin kenarlarından 1'er cm kıvırma payı bırakarak kestim


*işlemelerin kenarlarını içe doğru kıvırdım.



*önü ve kolları ortalayarak işlemeleri yerleştirdim ve dört kenarından çok ince olacak şekilde makinede diktim.


*ön ortasının ve kolların ortasının iki yanından kordon geçirmek için delik açtım. ( iki delik arası 2 cm)


*kolları ve yanları diktim.

*yakanın etrafını, kol ucunu, etek ucunu kıvırıp makinede diktim.

* yakanın etrafını ve kol ucunu koton ip ile bir sıra oyaladım.

*yakaya ve kollara işlemenin rengine uyacak renkte ucu püsküllü kordon geçirdim,
 

Hiç yorum yok:

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger