8 Haziran 2011 Çarşamba

ajurlu ve yapraklı yuvarlak roba


örülüşünü anlattığım yuvarlak roba hırka veya yelek robası için kullanılabilir.
örgüyü 2 bölümde anlatacağım
malzemeler: nako baby lüks minnoş,3,5 numara şiş
örülüşü: 61 ilmekle 4 sıra haraşo ördüm.
1-yaprakların üst kısmı
1. sıra:6 haraşo +*1 ters + 2 düz + ipi öne al (artırma) + 1 düz + ipi öne al (artırma) + 2 düz*------------*arasını tekrar ettim +1 ters + 6 haraşo örerek sırayı bitirdim (77 ilmek).
2.sıra: 6 haraşo + 1 düz +*7 ters +1 düz*-----------* arasını tekrar ettim+ 6 haraşo örerek sırayı bitirdim.
3. sıra:6 haraşo + 1 ters +* 7 düz + 1 ters*----------*arasını tekrar ettim. + 6 haraşo örerek sırayı bitirdim.
4. sıra: 2. sıranın tekrarını ördüm.
5.sıra: 6 haraşo +*1 ters + 3 düz + ipi öne al(artırma) + 1 düz + ipi öne al(artırma) + 3 düz*-------------* arasını tekrar ettim + 6 haraşo örerek sırayı bitirdim(93 ilmek).
6.-7.-8. sıra: ilmeklerin gelişine göre ters veya düz ördüm.
9. sıra: 6 haraşo + *1 ters + 4 düz + ipi öne al(artırma) + 1 düz + ipi öne al(artırma) + 4 düz*-------------------* arasını tekrar ettim + 6 haraşo örerek örgüyü bitirdim (109 ilmek)
10.- 11.- 12. sıra: ilmeklerin gelişine göre ters veya düz ördüm.
2-yaprakların uç kısmı ve ajurun örülmesi
1. sıra:6 haraşo + 1 düz +*ipi öne aldım(artırma) + 2 ilmeği birlikte düz ördüm (kesme) + 7 düz + 2 ilmeği birlikte düz ördüm (kesme)+ ipi öne aldım(artırma) + 1 düz *------------*arasını tekrar ettim + 6 haraşo örerek sırayı bitirdim.
örgünün arka yüzünde bütün ilmekleri ters ördüm.
3. sıra: 6 haraşo + 2 düz + ipi öne aldım (artırma) +*2 ilmeği birlikte düz ördüm (kesme) +5 düz+ ipi öne aldım + 2 ilmeği birlikte düz ördüm + ipi öne aldım + 2 ilmeği birlikte düz ördüm +ipi öne aldım + 1 düz ördüm + ipi öne aldım*---------*arasını tekrar ettim+ 1 düz ördüm + 6 haraşo ile sırayı bitirdim.
5.sıra: 6 haraşo + ipi öne aldım + 2 ilmeği birlikte düz ördüm + ipi öne aldım + 1 düz ördüm + ipi öne aldım + *2 ilmeği birlikte düz ördüm + 3 düz + 2 ilmeği birlikte düz ördüm + ipi öne aldım + 2 ilmeği birlikte ördüm +ipi öne aldım + 2 ilmeği birlikte ördüm + ipi öne aldım + 1 düz ördüm + ipi öne aldım *---------* arasını tekrar ettim +2 ilmeği birlikte ördüm + şişe ipi doladım + 6 haraşo ile sırayı bitirdim.
7. sıra: 6 haraşo + 1 düz + *ipi öne aldım + 2 ilmeği birlikte düz ördüm + ipi öne aldım + 1 düz ördüm + ipi öne aldım + 2 ilmeği birlikte düz ördüm + 1 düz ördüm + 2 ilmeği birlikte düz ördüm + ipi öne aldım + 2 ilmeği birlikte düz ördüm + ipi öne aldım + 2 ilmeği birlikte düz ördüm + ipi öne aldım + 2 ilmeği birlikte düz ördüm + ipi öne aldım + 1 düz ördüm *------* arasını tekrar ettim + 6 haraşo ile sırayı bitirdim.
9. sıra: 5 haraşo + 6. haraşo ile yanında ki ilmeği birlikte düz ördüm +* ipi öne aldım + 2 ilmeği birlikte düz ördüm + ipi öne aldım + 2 ilmeği birlikte düz ördüm + ipi öne aldım + 1 ilmeği düz ördüm + ipi öne aldım + 3 ilmeği birlikte ördüm + ipi öne aldım +2 ilmeği birlikte düz ördüm + ipi öne aldım + 2 ilmeği birlikte düz ördüm*------* arasını tekrar ettim
* 3 sıra haraşo ördüm.
*robayı iki sıra yaprak olarak ördüm. buraya kadar anlattığım bölüm 1. sırada ki yapraklar. 2. sırada ki yaprakları da aynı şekilde ördüm.

Hiç yorum yok:

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger