26 Mart 2009 Perşembe

iki şişle örülen reglan kollu bolero



örneği ve inceliği ile dantel havasındaki bolero yazın serin gecelerde sizi korur. hafif olduğu için üzerinizde de ağırlığını hissetmezsiniz.

malzemeler: 200 gr ince elişi orlonu, 4 numara şiş (ölçü 38 beden içindir).

* etek ucuna ve kol ağzına lastik yerine dilimli olsun diye ajur yaptım.
* dilimin ve ajurun açıklamasını örnek 8 (örgüde dilim yapma ve dalgalı ajur) bölümünde bulabilirsiniz.

arka: örnek için 119 + 2 kenar ilmeği olarak 121 ilmek başladım.
* etek ucu için 4 sıra ajur yaptım(önlü, arkalı 8 sıra).
* aynı ajuru 2 sırada bir yaparak koltuğa kadar(14 cm) ördüm.
* şişin her iki tarafından 5'er ilmek koltuk için kestim, bıraktım.
ön: örnek için 57 + 2 kenar ilmeği olarak 59 ilmek başladım.
* arkaya uygun olarak örerken şişin bir tarafından da V yaka için aralıklı 1'rer ilmek kesmeye başladım.
* yaka keserken 1. örnek tam kurulmadığı için örnek kurduğum sıralar bu ilmekleri haraşo ördüm.
* koltuk altında 5 ilmek kestim, bıraktım.

kol: örnek için 85 + 2 kenar ilmeği olarak 87 ilmek başladım.
* koltuk altında her iki yanından 5'er ilmek kestim.
* ördüğüm ön + kol + arka + kol + ön olarak bütün parçaları bir şişe geçirdim.
* kolun bedenler ile birleştiği yerde 3 ilmeği beraber örerek kol kesmelerini yaptım (1 sırada 8 ilmek kesilecek).
* kesilen yerin uzunluğu 23 cm.
* örgüye devam ederken aralıklı olarak V yaka için de ilmek kestim.
* örnekte denk gelmeyen yerlerde haraşo ördüm (2. resmi tıklayın)
*yaka etrafına şiş takarak aynı etek ucu gibi dilim yaptım.
* nemli bez koyarak ütü yaptım.
* yanları ve kol altlarını dikerek boleroyu bitirdim.


1 yorum:

Ece dedi ki...

Bu güzel hırkayı kendime yaptım ve çok güzel oldu, yazdığınız için teşekkürler. Bu hırka çok işime yarıyor. Beyaz elbiselerimin üstüne giyiyorum.Bütün bayanlara öneririm.

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger