30 Mart 2009 Pazartesi

yakadan başlanan ajurlu bebek yeleği


artan yünleri değerlendirmek için ördüğüm yelek süslü kızlar için
malzemeler: renkli yünler, 3 numara şiş, renkli düğme

örülüşü: 84 ilmek başladım.
roba: 3 sıra haroşa (önlü, arkalı 6 sıra) ördüm.
* 8 haroşa + 8 düz + ipi dola (artır) + 2 haroşa + ipi dola(artır) + 8 düz + ipi dola(artır) + 2 haroşa + ipi dola(artır) + 28 düz + ipi dola(artır) + 2 haroşa + ipi dola(artır) + 8 düz + ipi dola(artır) + 2 haroşa + ipi dola(artır + 8 düz + 8 haroşa.
* arka yüzünde bütün ilmekleri ters(haroşa) ördüm.
* örgünün yüzünde artırdığım ilmekleri düz ördüm.
* kolların yanındaki 2 ilmek haroşanın yanından ipi dolayarak yeniden artırdım.
* 4 sıra beyazla düz, 2 sıra sarı haroşa, 5 sıra beyazla düz, 2 sıra pembe haroşa, 5 sıra beyazla düz, 2 sıra mavi haroşa ördüm.
* artırdığım yerlerde 2o delik oldu. ilmek sayım 244 oldu.
* 37 ön + 50 kol + 70 arka + 50 kol + 37 ön ayırdım.
* önce kol ucuna 4 sıra fırfır ördüm sonra da ön ve arkayı tek şişe alıp ajur yaptım. etek ucuna da fırfır ördüm.
ajurun örülüşü: örneğin doğru gitmesi için iki baştaki haroşaların dışındaki ilmekler 13'ün katı olmalı.
* kolları ayırdıktan sonra örneğe denk gelsin diye gerekirse koltuk altından birkaç ilmek artırılır.
* baştaki 8 haroşadan sonra 3 ilmeği birlikte ters ör(kes), ipi dola 1 düz, ipi dola 1düz, ipi dola 1 düz, ipi dola 3 ilmeği birlikte ters ör(kes), tekrar 3 ilmeği birlikte ters ör(kes). ipi dola 1 düz, ipi dola 1 düz (dördüncü dolamadan sonra kesmeleri yap).
* şişin öbür ucundaki haroşaya kadar örmeye devam ettim.
* örneği başlarken ve bitirirken kesme işlemi 1 defa, aralarda 2 defa yaptım.
* arka yüzünde bütün ilmekleri ters(haroşa) ördüm.
* 5 beyaz, 5 sarı, 5 beyaz, 5 pembe ördükten sonra etek ucuna fırfır yaptım.
fırfırın örülüşü: 1. sıra: 4 ters, 1 düz
2. sıra: ilmeğin gelişine göre 4 düz, 1 ters
3. sıra: 4 ters ipi öne al 1 düz, 4 ters ipi öne al 1 yüz
4. sıra: 4 düz, 2 ters
5. sıra: 4 ters ipi öne al 2 düz, 4 ters ipi öne al 2 düz
6. sıra: 4 düz 3 ters, 4 düz 3 ters
7. sıra: 4 ters ipi öne al 3 düz, 4 ters ipi öne al 3 düz
8. sıra: 4 ters, 4 düz
9. sıra: örgüyü bitirdim.

Hiç yorum yok:

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger