1 Haziran 2009 Pazartesi

ajurlu merserize hırka

modası geçmeyen üç şey. beyaz, merserize ve ajur. üçünü de bu hırkada bulabilirsiniz.

malzemeler:
himalaya elvan (100 gr'lık 6 yumak), 4,5 numara şiş, 1 düğme (ölçüler 38-40 beden içindir).

örülüşü:
arka: 70 ilmek başladım.
* bütün ilmekleri düz örerek 5 sıra haroşa ördüm.
* üzerine ajur yaptım açıklamasını (örnek
5-ajur) bölümünde bulabilirsiniz.
* örgünün boyu 38 cm olunca (25 örnek) şişin her iki tarafından 4 + 1 + 1 olarak kestim.
* örgünün boyu 58 cm olunca şişin her iki tarafından 10 + 9 kestim.

* ortada kalan 20 ilmeği (yaka) de bir defada keserek örgüyü bitirdim.

ön:38 ilmek başladım.
* koltuk altını 4 + 1 + 1 kestim.
* örgünün boyu 40 cm olunca 8 +3 + 2 + 1 keserek yakayı oydum.
* omuzu 9 + 9 keserek örgüyü bitirdim.

kol:50 ilmek başladım.
* örgü 17 cm olana kadar iki taraftan aralıklı artırarak ilmek sayımı 54 yaptım.
* şişin her iki tarafından 5 + 5 + 5 + 5 + 4 kestim.
* kalan 6 ilmeği de bir defa da keserek örgüyü bitirdim.

dikilişi - ön bant ve yaka haroşasının örülmesi:
* parçaları ütüledim yanları ve omuzları diktim.
* kolların altını dikip kolları yerine taktım.
* önlere şiş takıp(64 ilmek) 5 sıra haroşa ördüm.
* yakaya şiş takıp(86 ilmek) 5 sıra haroşa örerek hırkayı bitirmiş oldum.

Hiç yorum yok:

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger