1 Haziran 2009 Pazartesi

ajurlu ve reglan kollu merserize bolero







serin yaz akşamlarının vazgeçilmezi merserize her yaş için uygun.yeğenim Ayşegül'ün kızı Aysu'ya ördüğüm bolera da gideceği tatilde onun ihtiyacını karşılayacak.güle güle giysin.



malzemeler:Altın Başak perle s merserizeden(yumakları 50 gr ve çok ince) 2,5 yumak, 3 numara şiş, 3 düğme(ölçüler 10-12 yaş içindir).



örülüşü:

arka:100 ilmek başladım.

* 6 sıra ördükten sonra örgünün yüzünde 1 sıra ters(haroşa) ördüm.

* örgünün tersinde 1 baş ilmeği ördüm, 2 ilmeği birlikte ters ördüm(kestim) , ipi öne aldım, 2 ilmeği birlikte ters ördüm(kestim), ipi öne aldım. sıra sonuna kadar böyle ördüm son ilmeği tek ördüm.

* örgünün yüzünde 1 sıra ters(haroşa) ördüm(yaptığım ajur iki haroşa arasında kalmış oldu).

* 20 sıra düz örüp ikinci ajuru, tekrar 20 sıra düz örüp üçüncü ajuru yaptım.

* örgünün boyu 16 cm olunca şişin her iki tarafından 6'şar ilmek kestim.

* ilmekleri başka şişe geçirerek örgünün diğer parçalarını ördüm.



ön: 54 ilmek başladım.

* arkaya uygun olarak ördün.

* koltuk altından 8 ilmek kestim.

* ilmekleri başka şişe gecirdim.



kol: 70 ilmek başladım.

* ön ve arka ile aynı ölçüde birinci ve ikinci ajuru yaptım.

* örgünün boyu 12 cm olunca şişin her iki tarafından 7'şer ilmek kestim.

* iki kolun da örmesi bitince bütün parçaları

ön + kol + arka + kol + ön olarak tek şişte topladım(2. resim)

* örgünün yüzünde önler ile kolun , kollar ile arkanın birleştiği yerlerde 3 ilmeği birlikte örerek reglan kol kesmesi yaptım(1 sırada 8 ilmek kesmiş oldum).

* örgünün boyu 27 cm olunca şişin her iki tarafından ön yaka oyuğu için 10 + 3 + 2 + 1 kestim*

* kol kesmesi 24 cm olunca ön parçanın ilmekleri bitti. kollarda 13'er, arkada 34 ilmek oldu.

* ilmeklerin hepsini bir defada keserek örgüyü bitirdim.



dikilişi: kolların ucuna şiş takarak 6 sıra düz ördüm.

* kolların altını ve yanları diktim.

* etek ucuna şiş takarak 6 sıra düz ördüm.

* önlere şiş takıp ilik ve düğme için 1 düz, 1 ters lastik olarak pat ördüm.

* yakanın etrafına şiş geçirerek ön patın genişliği kadar yaka lastiği örerek örgüyü bitirdim.

1 yorum:

Let Fashion Rule dedi ki...

It looks so cute!:)

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger