21 Ocak 2009 Çarşamba

bisiklet yaka kesimi

* yaka kesmeye başlayacağım yere gelince şişteki ilmekleri ikiye ayırıyorum.
* önce hep arkayı bitirdiğimden önün omzunun ilmek sayısını  ayırarak (arka ve ön omuz ilmek sayıları eşit) yaka için keseceğim ilmek sayısını tesbit ediyorum.
* yaka oyuntusuna ortadan başlıyorum.
* önce yakanın bir tarafını kesiyorum.
* şişte, kolları kestikten sonra 76 ilmek kalmış olsa bunun 25 + 25 ilmeği iki omuz için ayırdığımda kalan 26 ilmek yaka için kestiğim ilmeklerdir.
* önce 13 ilmeği 5 + 3 + 2 + 1 + 1 + 1 kesecek şekilde örgüme devam ediyorum.
* kol boyu uygun olunca kalan ilmekleri ( 25 ilmek) 3 defada keserek örgüyü bitiriyorum.
* ilmek sayım daha fazla olursa yine kesme işlemini 6 sırada yapıyorum ama ilk 3 sırada daha fazla ilmek kesiyorum 4. -5. ve 6. sırada yine 1'rer ilmek kesiyorum.
 * omuzu da kestikten sonra yakanın diğer tarafında da aynı sayılarda  kesme yapıyorum.

  

2 yorum:

elif dedi ki...

gercekten cok güzel anlatmışsınız ama anlayamadığım bir konu var .ben kolevini oluşturduktan sonra 74 ilmegim kaldı 25+25 omuzlar için ayırsam geriye 24 kalıyo.ben 2ye ayırıcam ya şimdi 25+12 mi ayırıyorum?yoksa sadece 12 yimi ayırıp örüyorum.saçma gibi geliyo ama tam algılayamadım.lütfen yardım:))

sevgibutik dedi ki...

Elif hanım; blogumu ziyaret ettiğiniz için teşekkür ederim.Sorunuzla ilgili şema yayınladım.Şemanın size yardımcı olacağını sanıyorum.Size kolay gelsin sevgiler...

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger