21 Ocak 2009 Çarşamba

bisiklet yaka kesimi

* yaka kesmeye başlayacağım yere gelince şişteki ilmekleri ikiye ayırıyorum.
* önce hep arkayı bitirdiğimden önün omzunun ilmek sayısını  ayırarak (arka ve ön omuz ilmek sayıları eşit) yaka için keseceğim ilmek sayısını tesbit ediyorum.
* yaka oyuntusuna ortadan başlıyorum.
* önce yakanın bir tarafını kesiyorum.
* şişte, kolları kestikten sonra 76 ilmek kalmış olsa bunun 25 + 25 ilmeği iki omuz için ayırdığımda kalan 26 ilmek yaka için kestiğim ilmeklerdir.
* önce 13 ilmeği 5 + 3 + 2 + 1 + 1 + 1 kesecek şekilde örgüme devam ediyorum.
* kol boyu uygun olunca kalan ilmekleri ( 25 ilmek) 3 defada keserek örgüyü bitiriyorum.
* ilmek sayım daha fazla olursa yine kesme işlemini 6 sırada yapıyorum ama ilk 3 sırada daha fazla ilmek kesiyorum 4. -5. ve 6. sırada yine 1'rer ilmek kesiyorum.
 * omuzu da kestikten sonra yakanın diğer tarafında da aynı sayılarda  kesme yapıyorum.

  

11 yorum:

elif dedi ki...

gercekten cok güzel anlatmışsınız ama anlayamadığım bir konu var .ben kolevini oluşturduktan sonra 74 ilmegim kaldı 25+25 omuzlar için ayırsam geriye 24 kalıyo.ben 2ye ayırıcam ya şimdi 25+12 mi ayırıyorum?yoksa sadece 12 yimi ayırıp örüyorum.saçma gibi geliyo ama tam algılayamadım.lütfen yardım:))

sevgibutik dedi ki...

Elif hanım; blogumu ziyaret ettiğiniz için teşekkür ederim.Sorunuzla ilgili şema yayınladım.Şemanın size yardımcı olacağını sanıyorum.Size kolay gelsin sevgiler...

Unknown dedi ki...

45 ilmik olan kazağın yaka kesimini yazarmisiniz ilk defa örgü örüyorum boğazlı kazak olcak tesekkurler

sevgibutik dedi ki...

Bıogun sağ tarafında bulunan etiketler bölümünde ki "örgünün püf noktaları"na tıklarsanız açılan sayfada bulunan "Bisiklet Yaka Kesimi" başlıklı çizimli açıklamalarım size yol gösterir. Size kolay gelsin.

Unknown dedi ki...

Teşekkürler anlatımınız için 13 ilmeği tek tek birkereden kesiliyor daha sonrada 5 ilmeğimide mi bir kereden kesiliyor 3 ilmek 2 1 1

sevgibutik dedi ki...

Sevgili Unknown, 13 ilmek yakanın 1 tarafı için kesilecek ilmek sayısıdır.Yaka keserken önce yakanın 1 tarafı kesilir sonra diğer tarafı kesilir.şişteki ilmeklerin yarısını başka şişe alıp sonra örmek için ayırdım. örgünün ortasından itibaren önce 5 tanesini kesip (örgüyü bitirir gibi tek tek kesme)sonra her sırada tek tek önce 3 ilmek, diğer sırada 2 ilmek, diğer sırada 1 ilmek, diğer sırada 1 ilmek, diğer sırada 1 ilmek olarak kestim.kesme işlemi bitti örgüme devam ettim. koltuk kestiğim yerden itibaren örgünün koltuk boyu 20-21cm olunca kalan ilmek sayısını 3 eşit parçaya ayırıp önce koltuk tarafından başlayarak ilmeklerin birinci bölümünü kestim diğer ilmekleri ördüm. sonra ikinci bölümdeki ilmekleri kestim diğer ilmekleri ördüm. son olarakda üçüncü bölümdeki ilmekleri keserek örgüyü bitirdim.yakanın yarısını örmüş oldum diğer yarısınıda aynı şekilde ördüm.

bu blogda yer alan 4 şubat 2014 tarihli Bisiklet Yaka Kesimi (1) adlı yayınımda bu konu ile ilgili açıklamalar da size yardımcı olur.kolay gelsin

Unknown dedi ki...

Merhaba.anlatımınız için teşekkür ederim öncelikle bende bisiklet yaka bi kazak yapıyorum şuanda yakayı kestikten sonra yakadan ilmek çıkartıp lastik örgü ekleyeceğim tel merak ettiğim bunun için arka parçada da yaka oymam gerekiyormu?

Unknown dedi ki...

Merhaba.anlatımınız için teşekkür ederim öncelikle bende bisiklet yaka bi kazak yapıyorum şuanda yakayı kestikten sonra yakadan ilmek çıkartıp lastik örgü ekleyeceğim tel merak ettiğim bunun için arka parçada da yaka oymam gerekiyormu?

sevgibutik dedi ki...

Yasemin Ağca Topal ben yaka ense kısmına otursun istediğim için arka parçada yaka oyuntusu yapmıyorum ama isterseniz yapabilirsiniz. Eğer yakada oyuntu yapacaksanız omuzda örgüyü bitirmeye başladığınız sırada yaka oyuntusuna başlayın yani yaka oyuntusunu 2 seferde bitirin. Size kolay gelsin, selamlar...

ceylan dedi ki...

sevgi hnm iyi akşamlar.Torunum 4 yaşında erkek bebek yuvarlak yaka kazak kesimini anlatırsanız çok sevinirim.Kazağım düşük kol olucak.Şimdiden çok teşekkür ederim.

sevgibutik dedi ki...

ceylan hnm, yakanın yarısı için örgünün bir tarafından 8+4+2+1 kesin. Omuza kadar örüp örgüyü bitirince kesme işlemini örgünün diğer yarısı için de yapın. Size kolay gelsin, selamlar...

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger