15 Ocak 2009 Perşembe

örgüde ilmek sayısını hesaplama ve arkanın örülmesi

  aşağıda yazdıklarım size uzun gelebilir. okuması ve uygulaması zor gibi gözükse de dikkat edeseniz örgü örmesini bilen ama kaç ilmek başlayacağını, yaka ve kol kesmelerini nasıl yapacağında tereddülü olanlar, omuz için, yaka için kaç ilmek ayıracağında zorlananlar için basit ve en ufak detayları açıklayarak ne yapmaları gerektiğini anlatmaya çalıştım. yazılanları dikkatle okuyarak sırasıyla uygularsanız hepsinin kolay olduğunu göreceksiniz.

örgüde ilmek sayısının ayarlanması (hesaplanması)
önce kullanılacak ip etiketinde yazan şiş numarası ile 10 ilmek düz örüyorum. kalınlığı istediğim gibi değilse ince veya kalın diğer şişleri deneyerek uygun şişi tesbit ediyorum.
 arka:
* düz ördüğüm 10 ilmeğin kaç cm olduğunu ölçüyorum.
* istediğim genişlikteki giysimin arkasını ölçüyorum. 10 ilmeklik parçalardan kaç tane olduğu hesaplıyorum.
*  giysimizin arka genişliği 60 cm olsun. 10 ilmeğin genişliği 5 cm olsun. 60 cm'nin içinde 5 cm'lerden 12 tane var. o zaman 12 tane 10 ilmek(12 x 10 = 120) yani 120 ilmek başla-yacağım demektir.
* her zaman önce arkayı örüyorum (diğer parçalar için ölçü olacak).

4 yorum:

Tijen dedi ki...

Çok teşekkür ederim...

Sevgiler...

Tijen dedi ki...

Çok teşekkür ederim...

Sevgiler

Tijen dedi ki...

Çok teşekkür ederim...

Sevgiler...

Adsız dedi ki...

teşekkürler çok işime yaradı

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger