15 Ocak 2009 Perşembe

örgüde kolun örülmesi

 kol:
*  arkanın bir kısmı katlayarak kol bileğime ölçüyorum. ölçtüğüm yerdeki ilmek sayısı kadar ilmekle kolu başlıyorum( genelde önün sayısının yarısı kadar olur).

*kol kesim yerinin genişliğini ne kadar istiyorsam yine arkanın bir kısmı katlayarak ilmek sayısı tesbit ediyorum (bu işlemi kolu örmeden önce yaparak ne kadar artırma yapacağımı tesbit edersem örgümdeki artırmalarda muntazam oluyor).  

* kol ağzı ile genişliğin arasındaki ilmeklerin farkının yarısını kolun bir tarafından, yarısını diğer tarafından artırıyorum. (kol lastiğini 60 ilmek başlamış olalım. kol genişliği için de 80 ilmek yapmamız gerekiyor olsa. o zaman arada ki fark 20 ilmeğin yarısı olan 10 ilmeği kolun bir tarafından, diğer 10 ilmeği kolun öbür tarafından 3-4 sırada bir artırıyorum.

* koltuk altına 3-4 cm kalana kadar artırma yapıyorum. son 3-4 santimi artırmadan örüyorum.
* öreceğim kolun şekline göre (takma kol, reglan kol, düşük kol, karpuz kol vb.) kesme işlemini değişik yapıyorum. onları da tek tek anlatacağım.

11 yorum:

Unknown dedi ki...

Hayırlı akşamlar bilgiler için teşekkürler bebek hırkası örerken ölçü yok kol boyunu nasıl belirlemek lazım uzun yada kısa olmaması için şimdiden tesekkurler

sevgibutik dedi ki...

Bebek hırkası örerken yakadan başlamalı örgülerde koltuk altından itibaren 18cm -19cm örerseniz kol için yeterli uzunluk olur. Kolay gelsin, selamlar...

Unknown dedi ki...

Hayırlı Akşamlar burgulu lacivert fermuarlı erkek hırka modelinizden örüyorum biraz acemiyim kol için 72 ilmek başladım kenarlardan kaç ilmek artırcam kaç sırada artırcam beni bilgilendirir deniz sevinirim Teşekkürler

sevgibutik dedi ki...

Kol ucunun ilmek sayısına 20 ilmek eklerseniz koltuk altının genişliği yeterli olur.
72 kol ucu+ 20 artırma 92 ilmek kol altı genişliği
artırmaları 4- 5 sırada örgünün her 2 yanından yaparsanız örgünüz daha muntazam olur. size kolay gelsin

Unknown dedi ki...

Teşekkür ederim

Ayşe dedi ki...

Hırkada buyuk beden Ka. Merhaba ilmekler başlamalıyım yeniyim tşklet

Unknown dedi ki...

Ben bayan hırkası ordum 95 ilkeyle başladım kollar için kaç ilme başlamam lazım nasıl yapmalıyım yardımcı olurmusunuz

Unknown dedi ki...

Ceket kolu için 60 ilmek attım her iki taraftan artırarak 80 ilmek oldu nasıl kesim yapayım

sevgibutik dedi ki...

*şişin her iki tarafından koltuk altı için 5'er ilmek kesilir ( 70 ilmek

*12 sıra (önlü arkalı 24 sıra olacak) 1'er ilmek kesilir (buraya kadar 34 ilmek kesildi) şişte 46 ilmek kaldı

*kalan ilmekler 2'şer 2'şer 4 sıra kesilir (önlü arkalı 8 sıra olarak 16 ilmek kesildi) toplam 50 ilmek kesildi. şişte 30 ilmek kaldı

*kalan ilmekler 3'er 3'er 3 sıra (önlü arkalı 6 sıra olarak 18 ilmek kesildi) toplam 68 ilmek kesildi. şişte 12 ilmek kaldı

* kalan 12 ilmek kesilerek örgü bitirilir
kolay gelsin

Adsız dedi ki...

38 beden genc kiz hirka örüyorum bilek kaç ilmekten oluşur

sevgibutik dedi ki...

Hırkada önün bir parçasının ilmek sayısı ile bileğin ilmek sayısı aynı olursa yeterli olur. Kolay gelsin

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger