4 Ocak 2009 Pazar

U yakalı, örgü robalı elbise


triko ile örgünün kaynaşması. pazardan aldığım triko parçasını örgü ile birleştirerek yaptığım elbise sizin için de fikir olabilir.

elbisenin ön robası, kollarının ortası ve etek ucu örgü, arka roba, kolların kenarı ve etek kısmı yün triko.

örgü ve dikişle ilgili adımları resimlerle de anlatmaya çalıştım. üzerlerine tıkladığınız zaman detayları daha iyi görebilirsiniz.

malzemeler: 1 yumak gri ince yün, 80 cm yün triko parçası, 2,5 - 3 ve 4 numara şiş, 50 cm siyah şapka lastiği.


örülüşü: 4 numaralı şiş ile 76 ilmek başladım.
* 16 düz + 2 ters + 8 düz (burgu için) +2 ters + 4 düz + 2 ters + 8 düz (burgu için) +2 ters + 4 düz + 2 ters + 8 düz
(burgu için) + 2 ters + 16 düz olarak örmeye başladım.
* arkasında ilmeklerin gelişine göre düz ördüm.
* 6 sıra ördükten sonra 8 ilmek olan düz ördüğü ilmekleri burdum.
* 10 sıra (arkalı önlü 20 sıra) olunca 8 ilmeği tekrar burdum (1. burguyu yapmış oldum).
* 4. burguyu burarken 5 + 2 + 1 olarak koltuk oyuntusunu yaptım.

* koltuk oyuntusu bittikten sonra yakayı kestim.

* yakayı kesmek için örgümün ortasından sol tarafa doğru önce 10 ilmek kestim. sonra da 3 + 1 + 1 kestim.

* yakanın bir tarafını kesmiş oldum. kalan 15 ilmeği düz olarak omuza kadar ördüm.

* omuzu 8 + 7 olarak iki defada kestim.

* önün sağ tarafını da aynı şekilde ördüm. böylece ön roba bitti.

kol: 4 numaralı şiş ile 2o ilmek başladım.

* 4 düz + 2 ters + 8 düz (burgu için) + 2 ters olarak örneği kurdum.
* ön robada olduğu gibi burguları yaptım.

* dirsekten omuza kadar olan uzunlukta ördüm (10 burgu oldu).

etek ucu: 3 numaralı şiş ile 160 ilmek başladım.

* 10 düz + 2 ters + 8 düz (burgu için) + 2 ters + 20 düz + 2 ters + 8 düz (burgu için) + 2 ters + 20 düz + 2 ters + 8 düz (burgu için) +2 ters + 20 düz + 2 ters + 8 düz (burgu için) + 2 ters + 20 düz + 2 ters + 8 düz (burgu için) + 2 ters + 10 düz olacak şekilde örneği kurdum.
* arkasını ilmeklerin gelişine göre düz ve ters olarak ördüm.
* ön robada ve kolda yaptığım burgularla aynı sayıda burdum.
* her burguda şişin her iki başından 1'rer tane artırdım.
* ilmek sayım166, örgünün genişliği 10 cm olunca örgüyü bitirdim.

yaka ve kol ucuna biye örülmesi:
* omuzun bir tanesini diktim.
* yaka etrafına 2,5 numara şiş ile 190 ilmek taktım.
* ön tarafında bütün ilmekleri düz, arka tarafında bütün ilmekler ters olacak şekilde 6 sıra örüp örgüyü bitirdim (3. resim).
* diğer omuzuda diktim. ördüğüm biyeyi içe doğru kıvırıp yünün tek katı ile diktim.
* kolların ortasına  aşağıdaki resimde de görüldüğü gibi ördüğüm burgulu şeriti yünün tek katı ile elde diktim .
* kol ucuna 2,5 numara şiş ile 120 ilmek taktım. 1. sırayı örerkende aralıklı keserek ilmek sayımı 80 yaptım.
* örgüm 6 sıra olunca bitirdim.
* kolların altını makinede diktim.
* ucuna ördüğüm biyeyi içine doğru kıvırarak kendi yünü ile elde diktim.
* biyenin içine şapka lastiği geçirdim.

eteğin biçilmesi:
* robaya gelen yer 44 cm, etek ucu 64 cm, uzunluğu 45cm olacak şekilde iki parça kestim. 

dikilişi: 
* triko parçalarının kenarlarını overlok yaptırdım.
* etek parçalarını iki yanından diktim.
* ön (40 cm) ve arka robayı (40 cm) yanlarından diktim.
* etek ile robayı birleştirdim.
* kolları yerine taktım.
* etek ucuna ördüğüm şeritleri nemli bezle ütüledim. 
* iki yanından tek kat yün ile diktim.
* başladığım yerden eteğin ucuna örgü üstte olacak şekilde el diktimde.  

Hiç yorum yok:

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger