1 Aralık 2008 Pazartesi

3 renk, 3 fular

kızım için ördüğüm 3 değişik renkte ki fularlar. her yaş için de kullanılır

malzemeler: nako rekor yün (örgülerden artanlar), 4 numara ve 5 numara şiş.

kahverengi fular: genişliği 7 cm, uzunluğu 280 cm
* 5 numaralı şişe 13 ilmek başladım.

örneğin yapılışı:
1. sıra: ilk 4 ilmeği ters olarak birlikte ördüm (kestim).
* ipimi öne aldım. 1 ilmek düz ördüm.
* ipimi öne aldım, 1 ilmek daha düz ördüm.
* ipimi öne aldım, 1 ilmek daha düz ördüm.
* ipimi öne aldım, 1 ilmek daha düz ördüm.
* ipimi öne aldım, 1 ilmek daha düz ördüm.
* aynı işi 5 defa tekrar etmiş oldum. sağ şişte 11 ilmek oldu. sol şişte 4 ilmek kaldı.
* sağ şişe ipimi doladım, sol şişteki 4 ilmeği ters olarak birlikte ördüm (kestim).
2. sıra: bütün ilmekleri ters (haroşa) ördüm.
3. sıra:bütün ilmekleri düz ördüm.
4. sıra: 1. sırada yaptığım örneği ördüm.
* örneği 4 sırada bir yaptım, diğer sıralarda yönüne göre ters veya düz ördüm.
* istenilen uzunluğa gelince örgüyü bitirdim. nemli bez koyarak ütüledim.

beyaz fular: genişliği 12 cm, uzunluğu 65 cm
* 4 numara şişe 3 ilmek başladım.
* her iki yanından her sırada artırarak 25 ilmek yaptım.
* 5 düz, 5 ters yaparak 1 sırada 5 kutu yaptım.
* kutular 10 sıra olunca düzlerin üstüne ters, terslerin üstüne düz ördüm.
* her 10 sırada kutuları değiştirdim.
* düz ördüğüm kutulara ajur yaptım(1 kestim, 1 artırdım).
* uzunluğu 49 cm olunca 5. ilmeğin ve 20. ilmeğin yanından ilik açtım. (öbür ucu içinden geçirmek için).
* uzunluğu 55 cm olunca her iki yanından 1'rer 1'rer kestim.
* ilmek sayım 3 olunca örgüyü bitirdim.
* tığ ile yaptığım çiçeği iki iliğin arasına diktim.

mavi fular: genişliği 8 cm, 210 cm
* 16 ilmek başladım.
* örneği fuların yüzünde kurdum.
* arka tarafını hep ters ördüm.

örneğin yapılışı:
1. sıra: iki ilmeği ters ördüm.
* ipimi öne aldım. 3 ilmeği ama arkaya doğru olarak birlikte düz ördüm(kestim).
* ipimi öne aldım. 3 tane ilmeği düz ördüm.
* ipimi öne aldım. 3 ilmeği arkaya doğru olarak birlikte düz ördüm. (kestim).
* ipimi öne aldım. 3 tane ilmeği düz ördüm.
* son olarak ipimi şişe doladım, kalan son iki ilmeği ters ördüm.
2. sıra: bütün ilmekleri ters (haroşa) ördüm.
3. sıra: 2 ilmeği ters ördüm. 1. sırada kestiğim ilmekleri düz ördüm, düz ördüğüm ilmekleri kestim.
* düz sıralarda örnek kurulurken; bir önceki sırada kesilen 3 ilmek yanındaki artırılan ilmeklerle düz örülür, düz örülen 3 ilmek kesilir.
* istenilen uzunluğa gelince örgüyü bitirdim. üzerine nemli bez koyarak ütüledim.
Posted by Picasa

Hiç yorum yok:

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger