7 Aralık 2008 Pazar

Çağan'ın beresi ve atkısı




eşimin teyzesinin torunu için ördüğüm bere ve atkı bakalım Çağan'a nasıl olacak?
  Çağan'ın atkı ve bere ile verdiği poza ne dersiniz?

malzemeler: 2 yumak lacivert, 1/2 yumak kırmızı,1/2 yumaktan da az krem ve yeşil yün(örgülerden kalan parçalar). 4 numara şiş, tığ (ölçüler 2,5 yaş için)

berenin örülüşü: 5 ilmek başladım.
* 1. sıra: her ilmeği düz olarakördüm, şişten çıkarmadan tekrar ördüm. iki defa örmüş oldum. sıra sonunda ilmek sayım 10 oldu.
* 2. sıra: örgünün arkasını bütün sıralarda ters ördüm.
* 3. sıra: 1. ilmeği düz ördüm. 2. ilmeği iki defa örerek artırdım. sıra sonuna kadar 1 ilmek ördüm sonra ki ilmeği iki defa örerek artırdım(artırmalarımı selanik örer gibi ilmeğin içine batarak yaptım. açıklaması için örnekler bölümünde selanik örgüye bakınız) .
* ilmek sayım 15 oldu.
* artırmalarımı örgünün yüzünde yaptım.
* ilmek sayım 90 olunca artırma işini bıraktım.
* 1 yeşil, 1 lacivertle örerek çizgi yaptım. (2 sıra ördüm)
* 2 sıra lacivert ördüm.
* 2 sıra kırmızıyla ördüm. krem rengi ile tavşanları yaptım. tetrar 2 sıra kırmızı ördüm.
* 2 sıra lacivert, 2 sıra lacivert-yeşil olarak 2 ilmekli ördüm. 1 sıra lacivert ördüm. 2. sırayı örerken kulaklar için ilmek ayırdım (11 kestim +23 ayırdım +22 kestim + 23 ayırdım + 11 kestim) gerisini kestim.
* kulaklar için ayırdıklarımı yeşil ve lacivertle örerken hem de yanlarından 1'rer keserek sıfırladım.

dikilişi:
* arkasından diktim.
* kenarına ı sıra sık iğne yaptı.
* içindeki renklerden kordon yaparak kulaklıkların ucuna taktım.

atkı: buzlu cam örneği yaptım ( açıklaması için örnekler bölümüne bakınız).
* 27 ilmek başladım.
* lacivertle ördüm. şapkanın renklerinden çizgi koydum.
* istenilen uzunluğa gelince örgüyü bitirdim. iki ucuna içindeki renklerden püskül taktım.
  



1 yorum:

Adsız dedi ki...

çağan'a da pek yakışmış ;)

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger