27 Aralık 2008 Cumartesi

iki renkli bere, atkı, parmaksız eldiven


havalar soğudu. kendinizi koruyun

malzemeler: 1 yumak krem renkli yün, 1 yumak renkli düğümleri olan yün 3-5-10 numara şişler

örülüşü: 
bere: 5 numaralı şişle 8 ilmek başladım.
* 1. sırada her ilmeği iki defa düz olarak örerek ilmek sayımı 16 yaptım.
* 2. sırada ve berenin arkasında ki sıralarda bütün ilmekleri ters ördüm.
* ilmek sayım 3. sırada 24- 5. sırada 32- 7. sırada 40- 9. sırada 48- 11.sırada 56- 13.sırada 64- 15. sırada 72- 17. sırada 80 ve  19. sırada 88 oldu.
* ilmekleri artırmadan örmeye devam ettim. örgüm 18 cm olunca 10 numaralı şişle düğümlü iple örmeye başladım.
* iki ip ve şiş arasında fark olduğu için 10 numaralı şişle örmeye başlarken ilmek sayımı azalttım (1 ilmek ördüm sonraki 2 ilmeği beraber ördüm. sıra sonuna kadar böyle ördüm).
* berenin boyu 23 cm olunca örgüyü bitirdim.
* kendi ipliği ile tersinden diktim. bere artık kullanılmaya hazır oldu.

atkı (fular): 10 numara şişe 10 ilmek başladım.
* 1 m ördükten sonra krem renkli yün ve 3 numaralı şişle 1 düz, 1 ters lastik örmeye başladım. ilmek sayımı da 20 yaptım. ucuna da gül yaptım.

güllerin örülmesi:
* örmeye başladığım lastik 10 cm olunca 5 sıra haroşa ördüm.
* ilmekleri 5 numaralı şişe geçirdim. yüzü düz, arkası ters örgü olarak 6 sıra ördüm.
* 7. sırada her ilmeği iki defa örerek artırdım. ilmek sayım 40 oldu.
* 40 ilmeği 6 sıra örüp tekrar her ilmeği iki defa örerek ilmek sayımı 80 yaptım.
* 80 ilmeği de 6 sıra ördükten sonra tekrar her ilmeği ikişer defa örerek ilmek sayımı 160 yaptım.
* 5 sıra ördüm. 6. sırada haroşa olacak şekilde ördüm. 7. sırada örgüyü bitirdim.
* örgüyü kendi etrafında döndürerek gül şeklini verdim.
* fuların diğer ucuna da aynı işlemi yaptım.

parmaksız eldiven: 46 ilmek başladım.
* 1 düz, 1 ters lastik olarak 10 cm ördüm.
* örgünün her iki tarafından başparmak için 9'ar ilmek artırdım.
*artışın anlatımını (kırmızı atkı, bere, parmaksız eldiven ) bölümünde bulabilirsiniz.
* yalnız 9'ar ilmeği 6'şar sıra örerek kestim.
* 44 ilmekle  7 cm daha ördüm.
* ucunu iki sıra düğümlü iple örerek eldiveni bitirdim. 

Hiç yorum yok:

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger