15 Aralık 2008 Pazartesi

iki şişle örülen yün çorap


havalar iyice soğudu kara kış kapıda. artık örülen patikler yetmiyor. şimdi yün çorap giyme zamanı. haydi iki şişle çorap örelim. ister düz, ister desenli. ister uzun, ister kısa. ayaklarımızı ısıtsında nasıl olursa olsun.

çorabın örülüşünü arkadaşım Sevgi'den öğrendim. giyildikce tabanında yıpranmalar olursa burun kısmından ilmek çekerek düşürüp tabanı yeniden örüldüğü için de çok kullanışlı.

malzemeler: iki renk kartopu flora, 3,5 numara şiş, dikmek için iğne

örülüşü:60 ilmek başladım.
* 10 sıra lastik ördüm.
* boğaz kısmının uzunluğunu istediğimiz kadar örüyoruz. (ben krem rengi kutular 10 tane olana kadar ördüm).
* iki yandan 15'er ilmek kestim.
* ortada kalan 3o ilmeği parmaklarımın başladığı yere gelene kadar ördüm(ben krem rengi kutuları 11 tane yaptım). burada bordo yün ile burnu örmeye başladım.
* burnu örerken her sıra başında 1 ilmeği örmeden geri döndüm.
* şişte bıraktığım ilmekler 10 tane kalınca daha önce örmeden bıraktığım ilmekleri 1'rer 1'rer örgüme kattım.
* ilmek sayım tekrar 30 oldu.
* çorabın burnu bitti. iki renkle tabanını örmeye devam ettim.
* 15 ilmeği kestiğimiz yere gelene kadar tabanı ördüm.
* çorabın bilekten burnuna kadar olan uzunluğu ile tabanının uzunluğu birbirine eşit.
* topuk kısmınıda aynı burun gibi her sırada 1 ilmek örmeden bırakarak geri döndüm.
* şişte 10 ilmek kalınca bıraktığım ilmekleri her sırada 1'rer 1'rer örgüme kattım.
* ilmek sayım 30 olunca bütün ilmekleri keserek örgümü bitirdim.

dikilişi:boğaz kısmını arkasından diktim.
* tabanı ve topuğu diktim.

örneğin yapılışı: ilmek sayısı çift ilmek olacak.
* bordo ile iki sıra ördüm.
* 3. sırada iki bordo ilmeği örmeden aldım, iki ilmeği krem ile düz ördüm. iki bordo ilmeği örmeden aldım, iki ilmeği krem ile ördüm . sıra sonuna kadar böyle devam ettim..
* 4. sıra borda ilmekleri örmeden aldım, krem ilmekleri ters olarak ördüm.
* 5. sıra bütün ilmekleri bordo ile düz ördüm.
* 6. sıra bütün ilmekleri bordo ile ters ördüm.
* 7. sırada da 3. sıra gibi ördüm,ama önce krem iplikle başlayıp kutuları kaydırdım.
* 8. sırada da 4. sıra gibi ördüm.

3 yorum:

yonca dedi ki...

Merhaba

http://orgu-knitting.blogspot.com/2014/01/iki-sisle-orulen-corap.html kendi blogumda paylaştım..İzniniz olmaz ya da paylaşımı onaylamazsanız yazın lütfen kaldırayım blogumdan..

sevgibutik dedi ki...

Yonca Yonca merhaba;
Blogumu ziyaret ettiğiniz için teşekkür ederim. Amacım; yaptıklarımı sizlerle paylaşmak olduğu için blogumda ki anlatımları ve resimleri kaynak göstererek kendi blogunuzda paylaşmanızda sakınca yok. Size kolay gelsin. Selamlar

Adsız dedi ki...

Daha açık anlatabilirmisiniz

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger