27 Aralık 2008 Cumartesi

kırmızı atkı (fular), bere, parmaksız eldiven


soğuğu karşı 3 güzelle korunmaya ne dersiniz?


malzemeler: 1,5 yumak nako astra, 3,5 - 4 ve 6 numara şiş


berenin örülüşünü ''ressam beresi'' bölümünde anlattım. detaylarına oradan bakabilirsiniz.




* sol el için (30 lastik + 8 düz (burgu için) + 8 lastik),


* sağ el için (8 lastik + 8 düz (burgu için) + 30 lastik ) olarak örneği kurdum.


* lastikleri 1 düz, 1 ters olarak ördüm.


* 6 sıra örünce düz olarak ördüğüm 8 ilmeği burdum.



* burgular 3 tane olunca (4. burduğum yerde) şişin her iki tarafından baş parmak için artırma yaptım.


* artırmaya 1. ilmekleri iki defa örerek ve dibinede batıp tekrar örerek 3 ilmekle başladım.


* ilmeğin geliş şekline göre düz veya ters olarak lastik örmeye devam ettim.


* öbür sıralarda bu artırdığım 3 ilmeğin iki yanından artırmaya devam ettim.
 

* artırma işini yaparken de şişteki bütün ilmekleri de örmeye devam ettim.

  
* şişteki ilmekler 62 tane olunca iki baştaki 9'ar ilmeği yukarıdaki resimde de görüldüğü gibi  6 sıra daha ördüm ve kestim.


* 5. burgudan sonra 6 sıra daha ördüm ve örgüyü bitirdim.


* örgüyü ikiye katladım  yanını ve parmağın iki kenarını diktim.


*parmak ucunu oyaladım.


atkı (fular): 6 numaralı şişle 21 ilmek başladım.

* bütün sıraları düz örgü örerek 4 sıra ( önlü arkalı 8 sıra) haroşa yaptım.

* ajur yaptım.

*5 sıra haroşa, 1 ajur olacak şekilde örmeye devam ettim.

* ajurlarım 20 tane olunca haroşaları 5 sıra yerine her arada 1 sıra artırarak farklı sayılarda ördüm.

*  sayısı 10 olunca ajurların arası 2 sıra haroşa olacak şekilde 3 ajur daha yaptım.

*3 sıra haroşa örüp örgüyü bitirdim.

* 5. resimde görüldüğü gibi gerdirerek iğneledim, üzerine nemli bez koyarak ütüledim.

ajurun yapılışı: 21 ilmek başladım (ilmek sayısı tek sayı olacak). 

* 1. ilmeği düz ördüm. ipimi öne aldım (artırdım), 2 ilmeği düz örecek şekilde birlikte ördüm (kestim). tekrar ipimi öne aldım (artırdım), iki ilmeği birlikte ördüm (kestim). şişin sonundaki iki ilmeği de birlikte örerek (keserek) örgüyü bitirdim.

* 2. sırada ve diğer sıralarda bütün ilmekleri düz ördüm.         





Hiç yorum yok:

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger