3 Aralık 2008 Çarşamba

büyük yakalı kahverengi hırka


kol ve yaka kesmede zorlananlara yapması kolay, giymesi zevkli , görünüşü şık, büyük yakalı hırka.

* omuzları 13 + 12 + 13 olarak 3 defada kestim.
* ortada kalan 30 ilmeği başka şişe geçirip kenara koydum.
ön: 66 ilmek başladım.
* 10 ilmeği ön bantı için yalancı selanik yaptım. 
* koltuk altına gelince arkada da yaptığım gibi kol için önce 2, sonra 1 ilmek olarak 3 tane ilmek artırdım. ilmek sayım 68 oldu.
* omuza gelince 13 + 12 + 13 olarak kestim. 
* şişte kalan 30 ilmeği başka şişe geçirip kenara koydum.
kol: 56 ilmek başladım.
* kol boyu olunca (kol  ucunu katlama payı da konacak) kol genişlliği 92 ilmek oldu.
* kolu bir defa da keserek bitirdim.
yaka: ördüğüm ipin katını ayırarak ince dikiş iğnesi ile arka ve önü omuzlarından diktim.
* kesmeden şişe aldığım (ön 30 + arka 30 + ön 30) ilmekleri yaka olarak ördüm.
*  istediğim uzunluğa gelince  kolay kıvrılsın diye gevşek kestim. 
* yandaki resimde yaka önden katlanmış olarak görülüyor. 

* 1 şerit 14 kat ipten olacak şekilde 3 uzun şerit kestim.
*  bu şeritlerle saç örgüsü yaparak beli için kemer hazırladım.
* kemeri takmak için hırkanın yanlarına brit yaptım.

örneğin yapılışı
*  hırkada selanik, çift pirinç, haroşa ve burgu kullandım.
* lastik yerine selanik yaptım. (örnekler bölümünü tıkladığınızda selanik örneğinin yapılışını göreceksiniz).
* arkada bütün ilmekleri selanik başladım.
* 2 cm ördükten sonra 8 selanik + 6 düz + 6 selanik + 6 düz + 10 selanik + 6 düz + 16 selanik + 6 düz + 10 selanik + 6 düz + 6 selanik + 6 düz + 8 selanik olarak örneği kurdum.
* 4 sıra ördükten sonra 6 düz olan ilmekleri burgu yaptım. diğer ilmekleri selanik örmeye devam ettim.
* örgünün boyu 8 cm olunca 6 düz ilmeği yine burdum ama selanik olan ilmekleri haroşa ördüm.
* 8 sıra haroşa olunca 6 düz ilmeği burdum, haroşaların yerine de çiftli pirinç yaptım. ( örnekler bölümünde anlatımı var).
* her 8 sırada (önlü arkalı 16 sıra) düz ilmekleri burdum. diğer ilmekleri sıralamanın gelişine göre haroşa veya çiftli pirinç yaptım.
*  önde bütün ilmekleri selanik başladım.
* 2 cm ördükten sonra 10 ilmeği ön bantı için için selanik örmeye devam ettim. diğer ilmekleri de 12 selanik + 6 düz + 10 selanik + 6 düz + 8 selanik + 6 düz + 8 selanik olarak düzenledim. 
* diğer sıraları arkaya uygun olarak ördüm.
* kolda bütün ilmekleri selanik başladım.
* 7 cm ördükten sonra 14 haroşa + 6 ilmek(hemen burdum) + 16 haroşa + 6 ilmek (hemen burdum) + 14 haroşa olarak örneği kurdum.
* diğer sıraları arkaya uygun olarak ördüm.
 


Hiç yorum yok:

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger