23 Aralık 2008 Salı

örgü kırmızı mont



gençlerin severek giyeceği, renk olarak her kıyafete uyacak, örmesi kolay, görünüşü şık. 
mevsim itibariyle tam zamanı. haydi güzel eller şişlere.

malzemeler: 5 yumak nako rekor, 3,5 - 4 numara şiş, mont fermuarı

örülüşü:
arka: 101 ilmek başladım.
* ön yüzünde 2 düz, 1 ters olarak, arka yüzünde 2 ters, 1 düz olarak 6 cm lastik kısmını ördüm.
* 1. sırada: 3 ters, 3 düz ördüm. 
* 2. sırada: bütün ilmekleri ters ördüm. böylece 1. sırada ördüğüm ters ilmekler haroşa oldu.
* haroşalar 67 sıra olunca koltuk altından 4+ 2 + 1 kestim.
* haroşalar lastikten itibaren100 tane olunca 87 ilmeği 3'e ayırdım(omuz 30 + yaka 27 omuz +30).
* şişin her iki tarafından omuzu 1o + 1o+ 10 olarak kestim. kalan 27 ilmeği de bir defada kestim. yaka oldu.
ön: 54 ilmek başladım.
* arkaya uygun olarak lastiğini ördüm. haroşalar 67 sıra olunca koltuk altından 5 + 2 + 2 kestim.
* haroşalar lastikten itibaren 85 tane olunca yaka için 8 + 3 + 2 + 1 + 1 kestim.
* omuza gelince 10 + 10 + 10 keserek önü bitirdim.

kol: 50 ilmek başladım.
* ön ve arkada lastik olarak ördüğümü kolun bütününde ördüm.
*  şişin her iki yanından 2 veya 3 sırada bir, 1 tane artırarak ilmek sayım 81 oldu.
* koltuk altından önce 5 sonra da sırasıyla 12 sıra 1'rer + 4 sıra 2'şer + 3 sıra 3'er + kalan 13 ilmeğide bir seferde keserek örgüyü bitirdim.

dikilişi: yanları ve omuzları diktim.
* kolları kapatıp  yerine diktim.
* ördüğüm yakayı dışa doğru kıvırarak  (örgünün yüzüne) kendi ipi ile diktim.(2. resim) 

fermuar lastiği: 4 numara şiş ile önün etek ucu ile yakası arasına 120 ilmek geçirdim.
* çift lastik metodu ile 2 cm ördüm.
*lastiğin arasına fermuarı koyarak iki tarafından diktim. 
* böylece örgünün yaka ve fermuarı temiz dikiş oldu.

* yandaki resimde montun iç kısmından yakasının ve fermuarının dikilişi görülüyor. 

Hiç yorum yok:

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger