27 Kasım 2008 Perşembe

3 renkli 42 beden, ceket gibi hırka



örneği arkadaşım Şule'den öğrendim. örmesi kolay, biraz dikkat, biraz sabır.

malzemeler:
3 değişik renkte 2'şer taneden 6 yumak (ben nako şenetten grinin 2 tonunu ve siyah kullandım), 4 m siyah harç, 5,5 numara şiş

örülüşü:
arka: 131 ilmek başladım (bu örnek için ilmekler tek sayı olacak) .
* koltuk altında 8 + 2 + 1 + 1 kestim.
* omuza kadar örmeye devam ettim.
* omuza gelince şişteki ilmekleri 3'e ayırdım(omuz 35 + yaka 36 + omuz 35).
* omuzlar için şişin her iki tarafından (12 + 11 + 12) kestim.
* ortada kalan 36 ilmeği bir defa da kestim, yaka oldu.

ön: 71 ilmek başladım.
* koltuk altında 9 + 3 + 1 + 1 kestim.
* bisiklet yaka için 8 + 5 + 3 + 2 + 2 +1 + 1 kestim.
* omuzda ki ilmekleri 3 defada (12 + 11 + 12) kestim.

kol: 71 ilmek başladım.
* koltuk altına kadar aralıklı olarak artırdım. ilmek sayım 95 oldu.
* koltuk altından önce 8 kestim. sonra 12 kere 1'rer + 4 kere 2'şer + 4 kere 3'er kestim ortada kalan 15 ilmeği de bir defa da keserek kolu bitirdim.

cep: 33 ilmek başladım. her sıraya başlamadan önce 1 ilmek artırdım. ilmek sayım 39 olunca artırma yapmadan örmeye devam ettim. başlangıçtan itibaren 15 cm olunca bütün ilmekleri keserek cebi bitirdim.

dikilişi: omuzları ve yanları diktim.
* kolların ağzına harcı diktim, kolları öyle kapattım.
* kolları yerine diktim.
* etek ucuna, önlerin kenarına, yakanın etrafına harç diktim.
* ceplerin kenarına harç dikip cepleri de 3 tarafından önlere diktim.

örneğin yapılışı:
örneğin açıklamasını "3 renkli kolsuz süveter" veya"örnek 1 (3 renkli örgü)" yazılarını tıklarsanız bulursunuz.
Posted by Picasa

6 yorum:

Adsız dedi ki...

Harika cok güzel seyler ormussunuz. Elinize saglik!!
Senem

sevgibutik dedi ki...

Senem teşekkür ederim...

Unknown dedi ki...

Bu hırkanın yapılışını bulamadım yardımcı olurmusunuz

sevgibutik dedi ki...

Sevgili Unknown hırkanın yapılışının sayı olarak anlatımı yan tarafta yazıyor. Örneğin anlatımı da örnekler bölümünde 3' içinde .Sana kolay gelsin.

Unknown dedi ki...

Habidat hırka modeli ariyrm siz ordunuzmu tekniği suzette

Adsız dedi ki...

Merhaba elinize sağlık çok güzel olmuş.nasıl sayfanıza girip modeli bulabilirim uğraştım sayfaya giremedim nasıl aratabilirim

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger