27 Kasım 2008 Perşembe

3 renkli 42 beden, ceket gibi hırka



örneği arkadaşım Şule'den öğrendim. örmesi kolay, biraz dikkat, biraz sabır.

malzemeler:
3 değişik renkte 2'şer taneden 6 yumak (ben nako şenetten grinin 2 tonunu ve siyah kullandım), 4 m siyah harç, 5,5 numara şiş

örülüşü:
arka: 131 ilmek başladım (bu örnek için ilmekler tek sayı olacak) .
* koltuk altında 8 + 2 + 1 + 1 kestim.
* omuza kadar örmeye devam ettim.
* omuza gelince şişteki ilmekleri 3'e ayırdım(omuz 35 + yaka 36 + omuz 35).
* omuzlar için şişin her iki tarafından (12 + 11 + 12) kestim.
* ortada kalan 36 ilmeği bir defa da kestim, yaka oldu.

ön: 71 ilmek başladım.
* koltuk altında 9 + 3 + 1 + 1 kestim.
* bisiklet yaka için 8 + 5 + 3 + 2 + 2 +1 + 1 kestim.
* omuzda ki ilmekleri 3 defada (12 + 11 + 12) kestim.

kol: 71 ilmek başladım.
* koltuk altına kadar aralıklı olarak artırdım. ilmek sayım 95 oldu.
* koltuk altından önce 8 kestim. sonra 12 kere 1'rer + 4 kere 2'şer + 4 kere 3'er kestim ortada kalan 15 ilmeği de bir defa da keserek kolu bitirdim.

cep: 33 ilmek başladım. her sıraya başlamadan önce 1 ilmek artırdım. ilmek sayım 39 olunca artırma yapmadan örmeye devam ettim. başlangıçtan itibaren 15 cm olunca bütün ilmekleri keserek cebi bitirdim.

dikilişi: omuzları ve yanları diktim.
* kolların ağzına harcı diktim, kolları öyle kapattım.
* kolları yerine diktim.
* etek ucuna, önlerin kenarına, yakanın etrafına harç diktim.
* ceplerin kenarına harç dikip cepleri de 3 tarafından önlere diktim.

örneğin yapılışı:
örneğin açıklamasını "3 renkli kolsuz süveter" veya"örnek 1 (3 renkli örgü)" yazılarını tıklarsanız bulursunuz.
Posted by Picasa

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Harika cok güzel seyler ormussunuz. Elinize saglik!!
Senem

sevgibutik dedi ki...

Senem teşekkür ederim...

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger