9 Kasım 2008 Pazar

giyilmeyen gömlekleri yenileme (hakim yaka fırfırlı bluz)


kızımın birkaç sene önce aldığı ama artık giymekten vazgeçtiği klasik model, manşetli ve yakalı gömleğe biraz değişiklikle başka modeli uyguladım. modeli değiştirme fikri ve nasıl olacağı kızıma ait, nasıl dikileceği de bana ait.

malzemeler:
* giyilmeyen bir bluz, iki tarafı fırfırlı olan şeritlerden (resimleri büyütürseniz anlaşılır), yarım cm eninde saten kurdele, beyaz makara lastik.

dikilişi:
* önce bluzun manşetlerini ve yakasını söktüm (yakanın ayak kısmı bluz üzerinde kaldı). içlerindeki telaları çıkarttım, parçaları yıkayıp ütüledim. bu parçalardan kol uçlarına ekleyerek kol boyunu uzattım (manşet çıktığı için kol kısalmıştı). eklenen parçaların dikiş yerlerini saten kurdele dikerek gizledim. kol ucunu dışa doğru kıvırarak fırfırlı şerit(ortasına saten kurdele koyarak) diktim. aynı zamanda kolların ucu katlanmış oldu. tekrar kol ucunu iki sira makara lastikle büzdüm.

* yandaki resimde de görüldüğü gibi yakadan aşağıya 3 sıra fırfırlı şerit, ortasına da saten kurdele diktim. öndeki düğme dikili patın üzerine diktiğim fırfırlı şeriti yakanın çevresine ve diğer önün patına diktim. düğme ve iliklerine hiç ellemedim.

* giyilmeyen gömlek yenilendi, kızımda yeni model gömlek sahibi oldu.

Hiç yorum yok:

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger