29 Kasım 2008 Cumartesi

beyler için fermuarlı yelek


eşime ördüğüm yeleğin arkası örgü, önü süet (kumaş da olabilir). kullanılmayan ceket önleri de işinize yarar. arkasının yün  olması kışın sırtınızı daha ısıtır. soğuk günlerde de sizi sıcak tutar. 

malzemeler:
2 yumak yün (nako'nun % 50 yün olanından kullandım), 70 cm süet, 75 cm kareli poplin (astar için), 4 numara şiş, 65 cm fermuar (ölçüler 50 beden içindir).

örülüşü:
arka: 120 ilmek başladım. 
* koltuk altına gelince şişin her iki tarafından önce 10 ilmek, sonra da 3 + 1 + 1 ilmek kestim.
* omuza kadar örmeye devam ettim.
* omuzda ilmek sayısını 3'e ayırdım (omuz 32 + yaka 26 + omuz 32).
* önce şişin her iki tarafından omuzları 3 defada kestim(11 + 10 + 11).
* ortada kalan ilmekleri (26 ilmek) bir defa da kestim. 
  
ön roba:
* 1 sıra ördükten sonra 1 + 1 + 1 + 1 yaka için kestim (resimden de anlaşılacağı gibi yaka oyuğu süetin üzerinde).
* kol tarafına gelen yer 7 cm olunca 11 + 10 + 11 olarak 3 defa da omuzu kestim.
* diğer robayı da aynı şekilde ördüm.

yaka, kol bantı,cep bantının örülmesi:
* yaka için: 90 ilmek başladım. 2 düz, 2 ters lastik ördüm. 7  sıra olunca örgüyü bitirdim.
* cep için: 30 ilmek başladım 1 düz, 1 ters lastik ördüm. 2 cm olunca örgüyü bitirdim.

dikilişi:
* fermuarı ve cep torbasını makinada, diğer yerlerini elde diktim.
* öne fermuarı diktim.
* ön robayı yerine diktim.
* ceplerin içine cep torbasını diktim.cep ağzına ördüğüm lastikleri elde, aynı renk ince iplikle diktim.
* omuzları diktim. ördüğüm k0l bantlarını diktim. 
* yanlarını diktim. yakayı da yerine diktim.
* ön tarafın içine poplinden biçtiğim astarı diktim (yukarıda ki 1. resim).

örneğin yapılışı: arkayı" buzlu cam" örneğinden yaptım. örneğin iki tarafı da kullanılır.
* 1. sıra 1 düz, 1 ters lastik ördüm.
* 2. sıra bütün ilmekleri ters (haroşa ördüm).
* 3. sıra da 1. sıranın aynısını ördüm.
* 4. sırada 2. sıranın aynısını ördüm. 
* diğer sıralarda da aynı şeylere devam ettim.


Hiç yorum yok:

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger