13 Kasım 2008 Perşembe

nohut örnekli merserize şal

örmesi dikkat isteyen bu örneği şalınız bitince zevkle kullanacaksınız.

malzemeler:
merserize, 4 numara şiş,tığ

örülüşü:
* bu şalda artırmaları tek taraflı yaptım. hatta örerken tereddütlü ördüm. tek taraflı artırmak yanlış gibi geldi. şal bitince bu örnekte üçgen bir şey örmek için iki tarafta artırma yapıldığında örneği kurarken daha zorlanılırdı, tek taraflı artırmada işlerin daha kolay olduğunu gördüm.

* 8 ilmek başladım. istenilen genişliğe gelince bir defada kestim. değişik olsun diye ipime uygun tığ ile iki kenarını oyaladım.



örneğin yapılışı:

* ilmek başladım. bir sıra ters (haroşa) ördüm. burası şalın önü olacak. örneği şalın arka yüzünde kurdum.

* 2 ilmeği ters olarak ördüm. sonraki 3 ilmeği beraber ters örerek kestim 1 ilmek oldu. 6. ilmeği düz ördüm ama ilmeği şişten çıkarmadım ipimi öne aldım tekrar aynı ilmeği düz ördüm. (1 ilmeğim 3 ilmek oldu).

* şişteki 6 ilmeğimi kesip artırmış oldum. ipimi şişe doladım (1 ilmek artırdım). son 2 ilmeği ters ördüm. ilmek sayım 9 oldu.

* 2. sırada bütün ilmekleri ters (haroşa) ördüm.

* 3. sırada hem örnek kurdum hem de sıra sonunda 2 ilmek kalınca artırma yaptım. artırmaları hep örnek kurduğum sırada yaptım.

* 3. sırada yine 2 ilmeği ters olarak ördüm. yanındaki ( 1. sırada 3 ilmeği keserek tek ilmek yaptığım) ilmeği düz ördüm, şişten çıkarmadan ipi öne aldım, tekrar düz ördüm. (1 ilmeği 3 ilmek yaptım). yanındaki 3 ilmeği ters örerek kestim(3 ilmeği 1 ilmek yaptım). ipi şişe doladım. son 2 ilmeği ters ördüm. ilmek sayım 10 oldu.

* 4. sırada bütün ilmekleri ters ördüm.

* 5. sırada 2 ilmeği ters olarak ördüm. yanındaki 3 ilmeği ters olarak beraber ördüm(1 ilmek oldu). 1 ilmeği düz ördüm, şişten çıkarmadan ipi öne aldım, tekrar düz ördüm. (1 ilmeği artırarak 3 ilmek yaptım). sol şişte kalan artırdığım 2 ilmeği ters ördüm. ipi  şişe doladım. (1 ilmek artırdım).  son 2 ilmeği ters ördüm. ilmek sayım 11 oldu.

* 6. sırada bütün ilmekleri ters ördüm.

* 7. sırada 2 ilmeği ters olarak ördüm.  yanındaki 1 ilmeği artırarak 3 ilmek yaptım. sonraki 3 ilmeği keserek 1 ilmek yaptım. önceki sıralarda artırdığım  3 ilmeği ters ördüm. ipi şişe doladım. sön 2 ilmeği ters ördüm.  ilmek sayım 12 oldu.

* 8. sırada bütün ilmekleri ters ördüm.

* 9. sırada 1. ilmeği ters olarak örmeden aldım.yanındaki 3 ilmeği kestim, sonra ki 1 ilmeği 3 ilmek yaptım. sol şişte daha önce artırdığım ve ters ördüğüm ilmekler 4 tane olduğu için onların da 3 ilmeğini kestim, 1 ilmeğini de 3 ilmek ördüm. sıra sonunda 1 ilmek artırdım.

* dikkat ederseniz 1 sırada (3 ilmeği kesip 1 ilmek yapıyorum , 1 ilmeği artırarak 3 ilmek yapıyorum. örnek kurmak için 4 ilmek gerekli), sıranın sonuna kadar böyle örüyorum. diğer sırada önce (1 ilmeği artırarak 3 ilmek yapıyorum, sonra da 3 ilmeği keserek 1 ilmek yapıyorum) örneğe başlarken kesme ile başlamışsam artırma ile bitirdim, artırma ile başlamışsam kesme ile bitirdim.

* 1 sıra örnek kurdum, 1 s1ra ters (haroşa) ördüm.

* örnek kurduğum her sıranın sonunda 1 ilmek fazlalaştırarak ilmek sayısını artırdım. artırdığım ilmekleri hep ters ördüm. artırdığım ilmekler 4 tane olunca onlara da örnek kurdum. yani örnek kurduğum her 4 sırada bir, örgüye 1 örnek eklemiş oldum.

* örme işi bitene kadar şalın her iki tarafında 2'şer ilmek haroşa ördüm.

* şişteki ilmekler 218 olunca örnek kurduğum taraftaki bütün ilmekleri ters ördüm. öbür sırada da ters örerek bütün ilmekleri kestim, örgüyü bitirdim. 

* 3 kenarına tığ ile sık iğne yaptım. 2 kenarına saçak yerine tığ ile oya yaptım. resim üzerine tıkladığınızda oyanın büyütülmüş halini görürsünüz.

Hiç yorum yok:

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger