10 Kasım 2008 Pazartesi

artan yünleri değerlendirme

                                                                     
evde kalan renkli yünleri değerlendirelim. bütün sıralar değişik renkli de olabilir. 

malzemeler:
renkli yünler, 3 numara şiş, 3 tane düğme (ölçüler 1-3 aylık bebekler içindir) 

örülüşü:
önü ve arkayı birlikte ördüm. 133 ilmek başladım. 5 sıra haroşa ördüm. şişin iki ucunda 7'şer ilmekte haroşaya devam ettim. geri kalan 119 ilmeğe örnek kurdum. örnekte renkli olanlar 9 tane olunca, ilmekleri 3'e ayırdım ( 38 ilmek ön + 57  ilmek arka +  38 ilmek ön).  

arka: 57 ilmeğin iki tarafından 7'şer ilmek haroşa, aradaki 43 ilmeği lastik ördüm. haroşalar 17 sıra olunca arka yaka oyuntusu için ortadaki 25 ilmeği 3 sıra haroşa ördüm. iki tarafında 7'şer ilmek bırakarak 11 ilmeği kestim. şişte iki omuz arasında da kesilmiş arka  yaka oldu (23 ilmek omuz, 11 ilmek kesilmiş yaka, 23 ilmek diğer omuz). 2 sıra daha haroşa örüp ilmekleri başka bir şişe aldım.

ön: 38 ilmeğin iki tarafından 7'şer ilmek haroşa, aradaki 21 ilmeği lastik ördüm. haroşaların yaka tarafından (haroşa ile lastik arasından) 2 sırada 1 keserek ön yakayı yaptım. kol tarafındaki haroşalar 22 sıra olunca (omuzda 23 ilmek oldu).  bir arkanın ilmeği ile bir önün ilmeğini beraber alarak kestim. düğmelerini de dikince yelek bitti.

örneğin yapılışı:      
* 1. sırada beyaz renkli haroşadan sonra renkli ip ile 3 düz ördüm, 1 beyazı örmeden aldım. şişteki ilmekler bitene kadar böyle ördüm.
* 2. sırada renkli yünle ördüklerimi ters ördüm, beyaz olan ilmeği örmeden aldım.
* 3. sırada, 1. sıranın aynısını ördüm.
* 4. sırada, 2. sıranın aynısını ördüm.
* 5. sırada diğer renk(ben burada beyaz kullandım) ile 3 düz ördüm, 1 örmeden aldım. 3 düz örerken bir alttaki örnekte boş aldığımın ilmeğin ortaya gelmesine dikkat ettim.                                                                                 

Hiç yorum yok:

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger