29 Kasım 2008 Cumartesi

mor yelek

haydi gençler! bu yelek sizi kışın soğuktan koruyacak.
malzemeler: 2,5 çile nako astra, 4 numara şiş, 2,5 cm eninde 1,5 m kurdele, yeleğin tonunda pul ve boncuk. (ölçü 38 beden içindir).

örülüşü: 
arka: 88 ilmek başladım. 
*  ilmekleri tekli pirinç ördüm.  
*  5 cm sonra iki kenarından 1'rer ilmek kestim.
*  örgüm 10 cm olunca 2 düz, 2 ters lastik yaptım( burası beli olacak).
* koltuk altına gelince şişin her iki tarafından 4 + 1+ 1 ilmek kestim.
* ortada kalan 23 ilmeği bir defa da kestim(yaka oldu).

ön: 48 ilmek başladım.
* 6 ilmeği 1 düz, 1 ters olarak ön lastiği ördüm.
* diğer ilmekleri tekli pirinç ördüm..
* 5 cm olunca yanından 1 ilmek kestim. 10 cm olunca arkada ki gibi 2 düz, 2 ters lastik yaptım

* lastik bitiminden sonra V yaka için 3 veya 4 sırada bir, 1 tane olarak kestim.
*  kesme işlemini 6 tane lastiğin 6. ilmeği ile yanındaki ilmeği beraber alarak yaptım. omuza kadar devam etti. (yaka için 10 ilmek kestim).
* koltuk altına gelince önce 5 sonra da 1 + 1 kestim.  
*omuzda (8 + 8 + 8) kestim. 6 tane lastik şişimde kaldı.
* yaka ve omuz kesmesi bitince kalan 6 lastiği arka yakanın yarısı kadar ördüm.
* öbür önü de aynı şekilde örüp lastikleri uc uca diktim.

kol: 40 ilmek başladım.
* ilmekleri  tekli pirinç ördüm.
* 1 sıra sonra şişin her iki tarafından kesmeye başladım.
*1 + 1 + 1 + 1 + 2 + 2 + 2 + 3 + 3 kestim.
* ortada kalan 8 ilmeği bir defa da kestim.

dikilişi:
* yanlarını diktim.
* omuzları diktim. önlerin uzantısı olan lastik biyeleri arka yakaya diktim.
* yarım kolları yerlerine diktim.
* kurdeleyi yeleğin beline pul ve boncukla beraber elde diktim.
* kurdelenin kumaşından yaptığım çiçeğin altına iğne takarak yakaya tutturdum.

örneğin yapılışı:
* 1. sıra: 1 düz, 1 ters lastik ördüm.
* 2. sıra: ilmeğin gelişine göre düzler düz, tersler ters ördüm.
* 3. sıra: düzün üstü ters, tersin üstü düz ördüm.
* 4. sıra: ilmeğin gelişine göre düzler düz, tersler ters ördüm.
* 2  sırada bir düzleri ters, tersleri düz ördüm.

Hiç yorum yok:

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger