25 Kasım 2008 Salı

3 renkli süveter


her türlü bluz ve badinin üzerine giyerek soğuktan korunmaya hazırlanın.

 malzemeler:
 3  değişik renkte, her rekten 1'rer tane nako astra yün, 3,5-4-4,5 numara şiş (ölçü 38 beden içindir)

*  örneğin açıklamasını örnekler bölümünde 1 numara (3 renkli örgü) de anlattım.

örülüşü:
arka: arkada örnek yok düz örgü. lastikleri 3,5 numara şişle ördüm. düz örgüyü 4 numara şişle ördüm. 90 ilmek başladım 8 sıra lastik ördüm. koltukta örgünün her iki tarafından (6 + 2 + 1 + 1) kestim. omuz kesmesine 1 cm kalınca şişteki 70 ilmeği ikiye ayırdım. ortadaki 15 ilmeği (10 +3 + 1 +1) yaka olarak kestim. yakanın ilk 1 ilmeğini keserken omuzdan 7 ilmek kestim. yine yakadan 1 ilmeği keserken omuzdan 6 kestim.yakanın bir tarafı kesilmiş oldu. kalan 7 ilmeği de kestim, omuz bitti. arkanın diğer yarısını da aynı şekilde kestim.

ön: 109 ilmek başladım. 3,5 numara şişle 8 sıra lastik ördükten sonra numara şişle  örnek kurdum. koltukta ilmekleri ikiye ayırdım. önce yarısında koltuk ve yaka kestim. sonra da diğer yarısında kestim. koltuk için (11 + 3 + 1 + 1) ve U yaka için ( 8 + 4 + 2 + 1 + 1) aynı sırada kesmeye başladım. omuzları da (8 + 7 + 8) keserek önü bitirdim.

 kol ve yaka lastiğinin örülmesi:
* bir omuzu diktim.
* önce yaka etrafına ilmek taktım.1 ters, 1 düz lastik ördüm. istenilen genişliğe gelince kestim.
* öbür omuzuda diktim.
* kolların etrafına ilmek taktım. lastik ördüm. istenilen genişliğe gelince kestim.
* süveterin yanlarını diktim giyilecek hale geldi.

örneğin püf noktaları ve örülmesi:
* ilmek sayımız tek sayı olacak.
* 3 renk ile ördüm.
* her sırada değişik renk (siyah, krem, kırmızı) kullandım.
* örneğin yüzünde düz ilmek ile başladım.
* örneğin yüzünde 1 düz, 1 ters yaptım. ama düz ilmekleri ördüm, ters ilmekleri örmeden aldım.
* şişimdeki son ilmeğimi düz olarak ördüm.
* tersinde de düz ilmek ile başladım. yanındaki ilmeği ters ördüm. bu sırada düz ilmekleri örmeden aldım,ters ilmekleri ördüm. detaylı açıklama için "örnek 1 (3 renkli örgü)" yazısına bakınız.


Hiç yorum yok:

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger