18 Kasım 2008 Salı

karpuz kollu, robalı örgü bluz

ipliğinin pamuklu, modelinin kısa kollu olması nedeniyle 3 mevsim giyilir.

malzemeler:
230 gr pamuklu iplik, 4 numara şiş (ölçüler 38 beden içindir)

örülüşü:
arka: 90 ilmek başladım. yüzü düz, arkası ters olarak 3 sıra ördüm. 4. sırayı düz örerek yüzde 1 sıra haroşa yapmış oldum. (lastik yerine etek ucunu dışa doğru kıvrık yaptım). bütün ilmekleri yüzü düz, arkası ters olarak ördüm. koltuğa gelince şişin her iki tarafından (3 + 1+ 1) kestim. örmeye devam ettim. omuza gelince ilmekleri 3'e ayırdım. (omuz 27 + yaka 26 +omuz 27) omuzları şişin 2 tarafından 3 defa da kestim(9 + 9 + 9). ortada kalan 26 ilmeği (yaka) bir defada kestim.

ön: 100 ilmek başladım. etek ucunu arkanın ki gibi dışa kıvrık yaptım. koltuğa gelince şişteki ilmekleri ikiye ayırdım önce önün bir tarafını ipliğe geçirerek sonra örmek için ayırdım.şişte kalan 5o ilmeğin (5 + 2 + 1 ) tanesini kol için kestim. kol kesmeye başlarken şişin öbür tarafından (12 + 5 + 2 + 1 + 1) yaka için kestim. kesme işi bitince şişte 21 ilmek kalmış oldu. örmeye omuza kadar devam ettim. omuzu iki defa da kestim.(10 + 11)

kol: 58 ilmek başladım. yüzü düz, arkası ters olarak 3 sıra ördükten 4. sırayı düz örerek yüzünde 1 sıra haroşa yapmış oldum. 5. sırada 25 ilmeği düz ördüm, 8 ilmeğin her birini 3 ilmek yaparak(1 ilmeği düz ördüm, ilmeği şişten çıkarmadan ipi öne aldım, tekrar aynı ilmeği düz ördüm. 1 ilmeğim 3 ilmek olmuş oldu). 24 ilmek yaptım. kalan 25 ilmeği düz ördüm. ilmek sayım 74 oldu. kol boyu 8 cm olunca şişin her iki tarafından önce 4'er, sonra sırasıyla (12 tane 1'er + 4 tane 2'şer + 2 tane 3'er kestim kalan 14 ilmeği 1defada kestim.

roba: alt ucundan başladım, omuzlarda bitirdim. 15 ilmek başladım. ördüğüm her sıranın başında (4 + 4 + 3) artırarak örgünün alt kısmını  yuvarlak yaptım. ilmek sayım 37 oldu. daha önce ördüğüm önün orta kısmını pili yaptım. olan açıklığa göre roba boyunu ayarladım. yaka oyuntusunu, robanın ortasından itibaren her iki yana doğru (5 + 4 + 1 + 1 + 1) kestim. kalan 6 ilmeği omuza kadar 3-4 sıra daha örüp kestim.

robanın örneği: örneği 3 ters ilmek, 1 düz ilmek olarak sıra sonuna kadar ördüm. arka sırada başlarken bir önceki sırada 3 ters ilmeğin ortasındaki ilmek 1 düz olacak şekilde baştaki ters sayısını ayarladım(1, 2, 3 olabilir). aşağıda daha detaylı anlattım.

* 1. sırada15 ilmeği, 3 ilmek ters, 1 ilmek düz olarak bir sıra ördüm. sıra sonunda 4 ilmek artırdım. (şişime 4 ilmek taktım)
* 2. sırada ilmek sayım 19 oldu. 1 ilmek ters, 1 ilmek düz ile başladım. sıra sonuna kadar 3 ilmek ters, 1 ilmek düz ile devam ettim.sıra sonunda 4 ilmek artırdım. 
* 3. sırada şişte 23 ilmek oldu. 3 ilmeği ters, 1 ilmeği düz olarak sıra sonuna kadar ördüm. sonunda 4 ilmek artırdım.
* 4. sırada ilmek sayım 27 oldu. 1 ilmek ters, 1 ilmek düz ile başladım.sıra sonuna kadar 3 ters, 1 düz ile devam ettim. sıra sonunda 4 ilmek artırdım.
*  5. sırada ilmek sayım 31 oldu. 3 ilmeği ters, 1 ilmeği düz olarak sıra sonuna kadar ördüm. sonunda 3 ilmek artırdım. 
* 6. sırada ilmek sayım 34 oldu. 4 ilmek ters, 1 ilmek düz ile başladım. 3 ilmeği ters, 1 ilmeği düz örerek sıra sonuna kadar ördüm. sonunda 3 ilmek artırdım.
* 7. sırada ilmek sayım 37 oldu. 2 ilmek ters, 1 ilmek düz ile başladım. artık ilmeklerin gelişine göre ters ve düz şeklinde örerek robayı bitirdim.

yaka
* bütün parçaları nemli bez koyarak ütüledim.
* önün ortasına pili yaptım, robayı yerine diktim.
* bir omuzu diktim. dikilmeyen diğer omuzun yaka kenarından şişime( ön yaka için 66, arka yaka için 26 ilmek) 92 ilmek geçirdim.
* 1 sıra düz bütün ilmekleri düz ördüm.sonraki sıralar; yine 1 sıra düz, 1 sıra ters, 1 sıra düz, 1 sıra ters, 1 sıra düz ördüm. ters öreceğim sırada bütün ilmekleri keserek yakayı bitirdim. yaka da etek ucu gibi kıvrık oldu.

dikilişi: omuzu, yanları ve kolların altını diktim. kolların omuza gelecek yerine büzgü yaptım(karpuz kol). kolları yerine diktim. bluz giyilecek hale geldi.

Hiç yorum yok:

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger