4 Kasım 2008 Salı

Ahmet'in mavi beyaz yeleği


kızımın arkadaşının oğlu için ördüm. güle güle giysin

malzemeler:
* 3 renk yün, 3 numara şiş, 8 tane düğme

yapılışı:
* örmeye arkadan başladım
91 ilmeği 5 sıra, 1 düz, 1ters lastik ördüm.

* örgünün her iki başından 6'şar ilmeği lastik örmeye devam ettim( düğme dikmek için).

* aradaki 85 ilmeği de 2 sıra mavi, 2 sıra beyaz olarak koltuk lastiğine kadar( 13 mavi çizgi olacak) ördüm.

* bütün ilmekleri 5 sıra lastik ördüm.her iki taraftan 18'er ilmek kestim (arkanın koltuğunu kesmiş oldum).

* lastiğin uzunluğu koltuk altından itibaren 8cm olunca ortadaki 19 ilmeği arka yaka için kestim.

* omuzlardaki ilmekleri 4 sıra ördüm sonra yakaya v yapmak için 2 sırada 1 artırarak ilmek sayısını 55 yaptım.

* şişin iki tarafında 6'şar ilmeği lastik ( ilik açmak için ) diğer ilmekleri 2 sıra mavi, 2 sıra beyaz ördüm.

* 13 sıra mavi olunca bütün ilmekleri 5 sıra lastik ördüm, bitirdim.





örnek:

* örneğe yukarıda görüldüğü gibi beyazla lastik örerek başladım.

* 1. sırada mavi ile 3 ilmek düz örüp, 1 beyaz ilmeği örmeden aldım.

* 2. sırada arkasında yine 3 mavi ilmeği ters örüp, 1 beyaz ilmeği örmeden aldım.

* 3. sırada beyaz ile bütün ilmekleri düz, 4. sırada beyaz ile bütün ilmekleri ters ördüm.
* 5. sırada mavi ile örneğe tekrar başladım. bir önceki sırada ki mavilerin ortasına beyaz gelmesine dikkat ettim.

* bütün sıralara mavi-beyaz devam ettim.

Hiç yorum yok:

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger