1 Kasım 2008 Cumartesi

iki renkli bebek yeleği

malzemeler:
iki ayrı renk nako rekor yün, 3 numara şiş (ölçüler 1-3 aylık bebekler için)

örülüşü:
*beyaz yün ile 30 ilmek başlanarak 1 düz, 1 ters 5 sıra lastik ördüm.

* 1.  sırada 6 ilmek lastik ördüm (düğme veya ilik için) diğer renkle yüzden örnek kurdum.

* 2.  sırada bütün ilmekleri ters ördüm.

* 3. ve 4. sırada beyaz yün ile yüzü düz, arkasını ters ördüm.

* renkli iplikle yapılan örnekler 13 sıra olunca beyaz yünle 1 düz 1 ters lastik ördüm.

* 6 tane yaka lastiğinden sonra iki sırada bir 1 ilmek eksilterek yaka oyuntusu yaptım.

* beyaz yünle yapılan lastik 12 cm (omuz 20 ilmek) olunca örülmüş birinci ön + 10 ilmek (arka yaka için) + örülmüş ikinci ön hepsi bir şişte 1 düz, 1 ters lastik örerek arka robaya başlamış oldum (50 ilmek).

* beyazla ördüğüm lastik 12 cm (ön ve arka toplam 24 cm) olunca diğer renkle örnek kurdum.

* ön ve arka örmesi bitince yanları dikip kol çevresini ve yanları oyaladım.

örneğin yapılışı: 3 ilmeği düz örüyormuş gibi beraber aldım ama şişten çıkarmadan ipimi öne aldım tekrar şişten çıkarmadığım 3 ilmeği düz ördüm (yani 3 ilmeği kendi içinde hem kestim, hem artırdım) .

* yapacak olanlara kolay gelsin. anlaşılmayan yerlerde yardımcı olurum.

Hiç yorum yok:

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger