25 Kasım 2008 Salı

beyaz etol şal


etol biçiminde ki bu şal kış gelinlerine, lohusalara, gönlü genç olanlara. örmesi çok kolay, ama duruşu şık. örgü bilen herkes kolaylıkla yapar.

malzemeler
4 yumak nako vizon, 2,5 ve 5,5 numara şiş


örülüşü
*5,5 numara şişle 205 ilmek başladım.
* 1. sırada 1 düz, 1 ters lastik ördüm.
* diğer sıraları da 1düz, 1 ters lastik gibi ördüm. ama düz ilmekleri örerken şişimi alttaki ilmeğin içine batarak (sol tarafta ki resim gibi) ördüm. (selanik örgü)
* 13 sıra (ön, arka 26 sıra) olunca 2,5 numaralı şişle örmeye başladım. 9 ilmek düz ördüm. 10. ve 11. ilmeği birlikte ördüm (kestim).
* tekrar 9 ilmek ördüm. 10. ve 11. ilmeği birlikte ördüm(kestim). sıra sonuna kadar böyle ördüm.
* şişimde 187 ilmek oldu. arkasını ters ördüm. 
* 1 sıra daha düz, 1 sıra da ters örerek ince şişle 4 sıra örmüş oldum.
* yine 5,5 numara şişle selanik ördüm.
* 13 sıra olunca  ince şişe geçtim. 9 ilmek örüp, 2 ilmek keserek ilmek sayımı azalttım.
* yanda ki resimde de görüldüğü gibi 13'er sıralık 6 kalın bölüm, 4'er sıralık 5 ince bölüm olunca şalı bitirdim.(131 ilmek oldu).
* şalın bağcıklarını yapmak için 2,5 numara şişle şalın yan tarafına ilmek taktım.(düzgün olması için önce 80 ilmek yaptım sonra ki sıra 3'er ve 4'er keserek ilmek sayımı 23 yaptım).

* 1 düz, 1 ters lastik ördüm. uzunluğu 15 cm olunca kalın şişle 4 sıra selanik ördüm.
* şişin iki tarafından keserek ilmek sayısını sıfırladım.
* şalın diğer tarafına da aynı işlemleri yaptım. öbür bağcığı geçirmek için lastik kısmının başlangıç yerine bir kat daha lastik ördüm (bağcıkları gösteren resimlerde de belli oluyor).














Hiç yorum yok:

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger