3 Kasım 2008 Pazartesi

kadife ile örgü yanyana

* evde bulunan kumaşları değerlendirmek isteyenlere fırsat. her yaş için uygun modeller. kumaşın örgüyle uyumunu ve kullanışlı oluşunu bu montlarda göreceksiniz.

SİYAH MONT
malzemeler:ince fitilli kadife, 60cm mont fermuarı, siyah astar, 4 tane siyah yün, 3,5 numara şiş(ölçüler 38 beden içindir).

* siyah montun önü kadife, arkası, yakası, kolları örgü


arka: 81 ilmek (yalancı selanik)
kollar: 42 ilmek (yalancı selanik)
yaka: 100 ilmek (1 ters, 1 düz lastik)

örülüşü:
arka: 81 ilmek başlayıp koltuğa kadar ördüm. iki taraftan sırasıyla 4+2+ı keserek arka koltuğu kestim. omuza kadar ördüm. 67 ilmeği 3'e ayırdım. (omuz 22+ yaka 23+ omuz 22) omuzdaki ilmekleri 3 aşamada kestim (7+8+7 ) en sonra da yakadaki 23 ilmeği tek seferde keserek arkanın örmesini bitirdim.
kollar: 45 ilmek başladım. koltuk altına gelene kadar aralıklı olarak iki yandan artırarak ilmek sayısını 69 yaptım. koltuk altında her iki taraftan önce 4, sonra sırasıyla 12 sıra 1'rer + 4 sıra 2'şer + 2 sıra 3'er kestim. kalan 9 ilmeği de keserek kolu bitirdim.
yaka: 100 ilmek başladım. 1 düz, 1 ters lastik ördüm. 14cm olunca bütün ilmekleri keserek yakayı bitirdim.

örgünün yapılışı(yalancı selanik)
* 1.sıra: 3 ters 1 düz, 3 ters 1 düz olacak şekilde sıra sonuna kadar örülecek. son düzden sonra, ters ilmek ile sıra bitirilecek.
* ikinci sıra ve diğer sıralar: 1. sıranın aynısı yapılacak. ilmeklerin sayısı 4'ün katları+1 olursa ilmekler tam gelir.

dikilmesi:
* kadife öne fermuarı diktim. örgü arka ile yanlarını ve omuzlarını elimde dikerek birleştirdim. kollarını yerine taktım. yakayı ikiye katlayıp montun yakasına diktim. astar olarak ön için kestiğim parçayı klapanın kenarına, ön yakaya, omuza ,kol evinin ön kısmına, yan dikişlere, ön etek ucuna diktim. böylece mont bitmiş oldu. yapıp da giyecek olanlar güle güle giysinler.

KAHVERENGİ MONT
malzemeler: düz kadife parçası, 60cm mont fermuarı, 2 tane kahverengi yün, astar, 4 numara şiş (ölçüler 38 beden içindir).

* montun arkası ve önü kadife, kolları ve yakası örgü

kollar: 50 ilmek başladım. ortadaki 8 ilmeği burgu yapmak için düz, diğer ilmekleri 1 düz, 1 ters lastik ördüm. koltuk altına gelene kadar aralıklı olarak her iki yandan artırarak ilmek sayısını 90 yaptım. her iki taraftan önce 5, sonra sırasıyla 12 sıra 1'rer + 6 sıra 2'şer + 3 sıra 3'er
kestim. kalan14 ilmeği de keserek kolu bitirdim.

yaka: 100 ilmek başladım. 10 ilmek lastik, 8 ilmek burgu olacak şekilde (6 ara, 5 burgu oldu) ördüm. yüksekliği 7 cm olunca burguları da lastik ördüm. yüksekliği 14 cm olunca bitirdim.

dikilmesi :
* öne fermuarı diktim. yanları ve omuzları birleştirdim. kolları taktım. yakayı lastik örülmüş tarafından diktim, burgulu tarafını serbest bıraktım. kolsuz olarak diktiğim astarı etek ucuna, klapaların kenarına , kolların çevresine ve yakaya elde diktim.

* ikinci mont da bitti. yaptıklarımı basit ve anlaşılır şekilde anlatmaya çalıştım. takıldığınız yerde yardımcı olurum. yapacaklara kolay gelsin.

Hiç yorum yok:

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger