1 Kasım 2008 Cumartesi

yuvarlak robalı bebek yeleği

malzemeler:
nako rekor yün, 3 numara şiş (ölçü 1-3 aylık bebekler için)

örülüşü:
* beyaz yün ile 84 ilmek başladım.

* 1 düz, 1 ters 5 sıra lastik ördüm.

* beyaz yün ile 6 ilmeği lastik devam ettim. renkli yün ile de ajur yaptım. aynı zamanda artırma yaparak (aşağıda nasıl artırma yapılacağını açıkladım) ilmek sayısını 113 yaptım (29 ilmek arttı)

* beyaz ile 11 sıra düz ördüm. (örgünün arka yüzünden 11 sıra haroşa sayılacak).

* renkli yün ile ajur yaptım.yine artırma yaparak ilmek sayısını 142 yaptım (29 ilmek arttı).

* tekrar beyaz yün ile 11 sıra ördüm. (örgünün arka yüzünden 11 sıra haroşa sayılacak).

* renkli yün ile tekrar ajur yaparak artırma işini tamamladım. (hepsi171 ilmek oldu).

* beyaz yün ile ilmeğin 30 tanesi ön olarak düz ördüm, 27 tanesi kol (ilmekleri kestim), 57 tanesi arka (düz olarak ördüm), 27 tanesi diğer kol (ilmekleri kestim) , 30 tanesi diğer ön olarak düz ördüm.

* arka sırada önün birini ördüm. kol altına gelince ilmek artırdım. arkayı ördüm. kol altına gelince ilmek artırdım. ikinci önü de örünce artirma işim bitti. artık kimse sizi tutamaz.

* 40 sıra düz ördüm. tekrar renkli yünle ajur yapıp beyaz yün ile örgüyü bitirdim.

* kol çevresini ve etek ucunu renkli yün ile oyaladım.

ajurun yapılışı: 3 ilmek düz örüyormuş gibi beraber ördüm ama şişten çıkarmadım, ipi öne aldım tekrar şişten çıkarmadığım 3 ilmeği düz ördüm (yani 3 ilmeği hem kesmiş, hem de artırmış oldum ).

robadaki ilmek sayısını artırmak için de bazı ajurları yaparken 2 ilmek ile düz örüyormuş gibi beraber ördüm ama şişten çıkarmadım, ipi öne aldım tekrar şişten çıkarmadığım 2 ilmeği düz ördüm (yani 2 ilmeği 3 ilmek yaparak artırmış oldum).

Hiç yorum yok:

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger