28 Kasım 2008 Cuma

şal yakalı, tiftik, mavi hırka



örmesi kolay, giymesi şık ve sıcak, amaaa.. tüyler dökülmese. ne yapalım o kadar kusur herşeyde olur.
malzemeler:
300 gr tiftik, 10 numara şiş, 8 numara misinalı şiş (ölçüler 38 beden içindir).

örülüşü:
arka: 40 ilmek başladım.
* koltuk altına kadar düz ördüm.
* koltuk altında her iki yandan 4 ilmek kestim.
* daha sonra iki sırada bir, 1 tane keserek (reglan kol için) ilmek sayım 8 olunca hepsini kestim (arka yaka oldu).

ön: 25 ilmek başladım.
* bir sıra ördükten sonra şişin bir tarafından 1'er tane olacak şekilde 3 defada artırdım
* ilmek sayım 28 oldu. (ön parçasının etek ucu yuvarlak oldu birinci resimde belli oluyor).
* gerisini koltuk altına kadar düz ördüm.
* koltuk altından 4 ilmek kestim. yaka için de 1 ilmek kestim.
* bundan sonra iki sırada bir, şişin her iki tarafından 1'rer ilmek keserek ilmekleri sıfırladım (bitirdim).
* diğer önü de aynı şekilde ördüm.

kol: 24 ilmek başladım.
*1 düz, 1 ters olarak12 cm lastik ördüm (giyerken bir kısmı geriye kıvrılacak).
* koltuğa kadar her iki yandan aralıklı  artırdım, ilmek sayım 38 oldu.
* koltuk altında her iki yandan 4 ilmek kestim.
* daha sonra iki sırada bir, 1 tane keserek ilmek sayımı azalttım. ortada 8 ilmek kalınca hepsini kestim (reglan kol).

dikilişi:
* bedenin yanlarını diktim.
* kolların altını diktim. kolları yerine taktım.

şal yakanın örülmesi:
* yakanın hepsini 1 düz, 1 ters lastik ördüm.
 * arka yakanın kol ile birleştiği yerinden başlayarak  8 numaralı misinalı şişle örgünün bütün çevresine ( arka yaka + kol + önün kenarları + arkanın etek ucu + diğer önün kenarları + diğer kol) 150 ilmek taktım.
* 1. sırada: önce yaka için taktığım 8 ilmeği lastik ördüm, geri döndüm . 
* 2. sırada: 13 ilmek ördüm,geri döndüm.
* 3. sırada: 18 ilmek ördüm, geri döndüm.
* 4. sırada ve diğer sıralarda ördüğüm ilmeklere 5'er, 5'er yeni ilmekler kattım.
* önlerin ucuna gelince örgünün çevresinde ki bütün ilmekleri ördüm.
*  etek ucunda ki lastik 9 sıra olunca örgüyü bitirdim.  

Hiç yorum yok:

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger