26 Kasım 2008 Çarşamba

örnek 2 (zigzaglı ajur)




her yerde kullanılacak bu örnek biraz dikkat istiyor.

püf noktası
ilmek sayısı tek sayı olacak.
* örneğe başlarken bir sırada önce ipimi öne alıp (artırıp) sonra kestim. öbür sırada önce kesip sonra ipi öne aldım(artırdım).
* örneğin çubukları zigzag oldu.

örneğin yapılışı
* 15 ilmek başladım. 
* 1. sırada 1. ilmeği düz ördüm.
* ipi öne alıp 2. ve 3. ilmeği birlikte arkasından düz ördüm. 1 ilmek oldu(1 ilmek kestim). yine ipimi öne aldım (1 artırmış oldum). 2 ilmeği birlikte arkasından düz ördüm. 
* sıra sonuna kadar ipimi öne aldım, 2 ilmeği birlikte ördüm. son 2 ilmeği keserek sıramı bitirdim.
* 2.sırada arkasını bütün ilmekleri ters (haroşa) ördüm.
* 3. sırada 1. ilmeği düz ördüm. 2. ve 3. ilmeği düz örer gibi birlikte ördüm. ipimi öne aldım. tekrar 2 ilmeği kestim. sıra sonuna kadar böyle ördüm. son iki ilmeği düz ördüm.
4. sırada arkasını ters (haroşa) ördüm.
5. sırayı 1. sıra gibi ördüm.
6. sırayı ters ördüm.
7. sırayı 3. sıra gibi ördüm. 
 

4 yorum:

Adsız dedi ki...

efendim ben memleketi bırakıp geldim, sizin blogunuzu bırakamadım. devamlı takipteyim. acaba bu örneklerin yapılışını da anlatacak mısınız yoksa sizin kadar zeki olup resimden örneği çıkarırız diye mi düşündünüz?

sevgibutik dedi ki...

örneği öğrenmek için biraz acele etmişsiniz. açıklamasını yazmayı bugüne bırakmıştım.resimler net olarak çekildiği için bakarakta çıkarabilirdiniz.

Adsız dedi ki...

Sevgiciğim yeni örneklerini merakla bekliyorum.Selamlar.

ece dedi ki...

çok güzel anlatıyorsun her şeyi zevkle örüyorum eğer bilgisayarın başındaysam anlayın ki sevgi butikte dolaşıyorum...

Copyright @ SEVGİ BUTİK | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger